Batteri Problem?

• Trådstartare Trådstartare Litsesio
  • Start datum Start datum
L

Litsesio

Guest
Batteri Problem?
Tja,
Det är så att mitt batteri till min DV är "messed up" jag kan bara filma 2 min sen dör det ute i backen. Men om jag är inomhus så räcker det 1-1½ timme. Är det kylan som gör att det är stört eller är det fel på battriet,finns det nått sätt att förbättra livslängden. För det går fan inte attt spela in en skidfilm när man har 5 minuters film tid varjedag i backen.

Tack Och Adjö
/Pontus Litsesiö

Batteri Problem?
Hur gammalt är batteriet? Är det originalbatteri eller en kopia? En DV-kamera är relativt ny, alltså går det att få tag på nya batterier, det brukar inte vara helt billigt tyvärr.

Kyla försämrar livslängden på batterier, men till två minuter från 1,5 timme känns lite väl mycket. Hur kallt har det varit ute när du filmat?

Batteri Problem?
Det är en ganska gammal, 5 år kanske. men den var det bästa man kunnde få tag i då. så den maxar fortfarande vissa av dom nya. men det kan vara batteriet som du säger.

Batteri Problem?
"så den maxar fortfarande vissa av dom nya"
Vad menar du?

På 5 år försämras batterier avsevärt. Fundera på att köpa ett nytt. Om inte annat så får du ett backup-batteri. Det finns inget så surt som när batterierna i kameran dör.

Batteri Problem?
Jo jag menar att den håller måttet fortfarandet,men det är säkert batteriet.

Batteri Problem?
Joo,jag har ju hittat det batteriet som passar,men vad menar du med större? Menar du att det finns batterier som passar min kamera fast i större form?

Batteri Problem?
det borde det finnas tycker jag nästan. jag hade det iaf till min gammla sony men har det även nu till min jvc.

Batteri Problem?
"Större batteri" Ja tror han menar att batteriet har högre effekt asså fler milliampere = batteri tiden blir längre. Borde va så me tanke på att ditt batteri är 5 år gammalt.

Batteri Problem?
Är så för mig med, jag tror de e kylan som gör de så. batteriet tar slut snabbt på både filmkameran och digitalkameran när de e kallt ute men sen när man e inne så kan man i ha igång dom sjukt mycket längre.

Batteri Problem?
Stemmer att kyla forsemrar batteritiden, derfor er det smart ha mobil, kamera, ipod etc nera kroppen der det er varmt.
Att batteritiden skulle forsemras fron 60 till 2 minuter beroede po kyla er antingen att du utsatt batteriet for hord kyla lenge (alltso inte bara om du gor utanfor dorrn i -2 och stor der i fem minuter) eller att ditt batteri helt enkelt er kasst.
Varje gong du laddar ditt batteri forsemras livslengden lite och har du do anvent den mycket under fem or kan batterilengden va urkass i jemforelse med orginaltiden.
Kop ett nytt, "storre" (alltso kraftfullare, inte storre till fysiskstorlek) so ler problemet va ur verlden.. och er det nu so att du ska filma efter 2 timmar ute i -25 so ha kameran vel skyddad so longt "in" i veskan du kan for att fo den lite mer kyltolig..

Batteri Problem?
Gustav17 sa:
"Större batteri" Ja tror han menar att batteriet har högre effekt asså fler milliampere = batteri tiden blir längre. Borde va så me tanke på att ditt batteri är 5 år gammalt.
Jo jag har ju använt den väldigt mycket, men jag var inne å snackade i en affär idag. Så bbidrag så ska jag köpa ett bättre batteri

Tillbaka
Topp