Batteripack till gamla therm-ic?

Sofiejs

Medlem
Halloj!

Jag har ett par riktigt gamla atomicpjäxor från typ 2005 med inbyggda värmeslingor i innerskon. Jag har aldrig använt eller fixat något batteri till dem men ska upp till fjällen nu i veckan och såg att det skulle bli -30. Problemet är att Thermics nuvarande system inte är kompatibelt med det gamla systemet. Har googlat lite och det verkar som att jag hade behövt deras gamla Smartpack RC1600 som inte finns kvar någonstans. Är det någon som vet om det finns något jag kan göra för att kunna använda värmeslingorna i pjäxorna?

Försökte mig på att hitta ersättningsbatterier till dom gamla packen för några år sedan men lyckades inte. Köpte värmsockar ifrån Lenz istället som funkar betydligt bättre än värmesulorna.

Kanske kan sälja ett par om det är rätt typ. Hur ser dina kontakter ut?
20240113_165717.jpg

Sådär ser den ut!

Jag har precis köpt den nya varianten och har två st 1200 mah av den gamla sorten liggandes. Använda en hel del men borde kunna fungera ett tag till. De finns i Uppsala.

Så synd! Hojta till om du ändrar dig eller om det passar vid annat tillfälle. Du får dem i så fall för 400 kr.

/Micke

Som någon som pillat en hel del med elgrejer så är det inte helt omöjligt att de faktiska batterierna i "batteriet" går att köpa på nätet och byta ut själv hemma. Eller att man kan byta ut kontakten så de passar.

Kan vara värt att kolla upp så grejerna inte hamnar som ännu mer e-skräp på tippen i onödan.

Som någon som pillat en hel del med elgrejer så är det inte helt omöjligt att de faktiska batterierna i "batteriet" går att köpa på nätet och byta ut själv hemma. Eller att man kan byta ut kontakten så de passar.

Kan vara värt att kolla upp så grejerna inte hamnar som ännu mer e-skräp på tippen i onödan.
Trodde jag med, men efter att ha tagit isär packen (och fullständigt förstört dom i processen) så konstaterade jag att det inte gick att hitta ersättningsbatterier. Dom gamla packen jag hade var verkligen inte gjorda för att tas isär, så dom hamnade på e-tippen tyvärr. Övergick till värmesockar istället ifrån Lenz (bättre produkt).

Bumpar denna tråd med; jag har ett (1) dylikt Therm-ic batteri med laddare som fortfarande fungerar.
Om det fortfarande finns någon som använder dessa gamla prylar så kan jag skicka mot ersättning för porto.

Tillbaka
Topp