Behöver barnvakt till en 1årig tjej i Golden

Jinx

Ny medlem
Hejsan! Letar efter en svensk eller skandinavisk skidbummar tjej som ska till Golden (Kicking Horse) i vinter. (2009). Jag är permanent boende här och har en 1årig liten dotter som jag söker barnvakt till. Det lär inte bli mer än 2-3 dagar per vecka, så med andra ord ett litet extraknäck mellan skidåkningen.

Hör av er till mig på email om ni vill ha mer information.
jess.grey@gmail.com

Eller hur, värsta jävla könsdiskrimineringen, jag ska fan ringa jämo på dig!

varför söker man barnvakt på freerdie??? inte bästa stället direkt!!!!!!!!

Ja är det någon av er grabbar som är intresserade att jobba som barnvakt mellan skidåkningen?

@tellyhelly: jag skulle heller aldrig lämna min dotter (om jag hade en) i händerna på nån bummarkille.
@jens: ingen könsdiskriminering, väx upp.
@henriksson: för att folk som är aktiva på forumet åker dit. vad skulle du rekommendera? jag är oerhört intresserad.

Lee-nus sa:
@tellyhelly: jag skulle heller aldrig lämna min dotter (om jag hade en) i händerna på nån bummarkille.
@henriksson: för att folk som är aktiva på forumet åker dit. vad skulle du rekommendera? jag är oerhört intresserad.
Min son har haft en bummarkille som barnvakt och det funkade grymt bra. Freerides forum är förövrigt ett utmärkt ställe att söka barnvakt på. Finns faktiskt några procent mogna och vettiga killar/tjejer här. Lycka till

@tobbe: jo, det stämmer säkert. man lämnar väl ändå inte ut sin unge till nån man inte träffat och snackat med i alla fall.

Lee-nus sa:
Lee-nus du är korkad, jag var ironisk.

Tobbeg sa:
Lee-nus sa:
Min son har haft en bummarkille som barnvakt och det funkade grymt bra. Freerides forum är förövrigt ett utmärkt ställe att söka barnvakt på. Finns faktiskt några procent mogna och vettiga killar/tjejer här. Lycka till
haha, helt rätt, "några procent".

Jinx sa:
Till alla er där i Sverige, snön faller här i Golden....
Åhhh sluta!

Hur kom det sig att man råkade missa dig i vintras? Bodde i Golden från dec-april på 13th street south. Svenskgänget på bed and breakfast stället!

Rydellen sa:
Jinx sa:
Till alla er där i Sverige, snön faller här i Golden....
Åhhh sluta!

Hur kom det sig att man råkade missa dig i vintras? Bodde i Golden från dec-april på 13th street south. Svenskgänget på bed and breakfast stället!
Undrar jag oxå. Den enda svensken som jag visste "bodde" i golden var Sara Hedström?!....hon kanske inte ens bor där....är inte 100..haha :P

Hmm har bott här sedan 2004 men när man är permanent boende kanske man inte synns så mycket.

Hmmmm, är det inte så att permanentboende är lite dryga och inte vill umgås med säsongarslöddret. ;-)

Jaja, de duger ju till att passa barn i alla fall.

Nja visst kan säsongarna vara dryga ibland, men hey det var ju så jag startade min karriär...och jag vet hur bra det var att jobba som barnvakt i Val d`Isere. Bästa jobbet helt enkelt! Man har mer frihet än alla andra jobb.
Och det här med att jag letar barnvakt.. vill ju bara hjälpa till.. vet hur svårt det är att få jobb i Kanada, om man inte har arbetstillstånd :)

Själv funderar jag på att hyra in en jibber för att få lite städ och diskhjälp, Rent a Jibber. Det är grymt med hushållsnäratjänster, finns det något liknande i Kanada?

Annars är nog den enda kontakt jag får med säsongarna när jag ber dom på våningen under att sluta festa innan jag ringer polisen.

-Asså jag pallar inte städa efter festan vi hade igår...
-Men varför gör du inte så att du ringer... RENT RENT A JIBBER!
Hahahaha

Sitter själv i skiten då mitt arbetstillstånd går ut. Skulle få spons men det sket sej. Funtar på o försöka jaga tag på nå svartjobb här i Whistler dock. En får se.

centralbyrakraten sa:
Själv funderar jag på att hyra in en jibber för att få lite städ och diskhjälp, Rent a Jibber. Det är grymt med hushållsnäratjänster, finns det något liknande i Kanada?
Så att du istället kan lägga din dyrbara tid på att räjsa som en räjserkatt?!

funny-cat-ski.jpg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp