Behöver boende i whistler en säsong

Svensson88

Ny medlem
Tja!

Är en skön, ickerökande kille på 20 år som är riktigt sugen på att åka till whistler för att köra en säsong, från slutet av november till säsongens slut. Letar efter en likasinnad kille eller tjej för att dela boende med. Har inte hittat något för tillfället men tänkte börja söka här :)

Något i billigare stuket men inte för långt bort från allt. Jobb tänkte jag söka när ja kommer ner, med tanke på att allt går åt i början av januari så är det skönt o komma ner lite i början av det hela.

om du har ett ledigt boende eller likasinnade planer så är det bara och höra av sig.

du menar säsong 09/10 eller? För jag ska dit då. Men det är långt kar ju, ska börja planera det i sommar ungefär.

jag går ut skolan till sommarn, funderar på whistler jag med. hur mycket pengar tror ni man behöver ungefär?

Hmm jag förstår vad du menar. Jag har faktiskt inte en aning men räkna med 50-60. Om du tar alpservice resor så kostar det 30 tusen för boende hela säsongen. Sen liftkortet typ 11 tusen tror jag. sen vill man ju ha lite och leva för :D för man vill ju inte jobba 6 dagar i veckan.

Ute i bra tid.. :)
Kan nog behövas eftersom Whistler kommer vara huvudort vad det gäller skidsporter, under Vinter-OS 2010 (Vancouver).
Jag är dock också sugen, på att dra över och leka runt en säsong, samt se OS på nära håll..

Mm jag vet, jag är riktigt sugen jag med. Min kompis jag ska iväg med nästa säsong är just nu i val d'isere och säsongar.. jag ska ner dit och hälsa på han i början av mars så ska peppa han på att dra till whistler.

Men jag har fan ingen aning om hur man får boende förutom alpservice men dom är faaan så dyra.
Någon som vet något annat bra sätt?

www.piquenewsmagazine.com ---> Kolla under Classifieds så hittar ni massa som vill hyra ut.
www.whistlerquestion.com ---> Har också en del annonser har jag för mig.

Vale Inn är ett stort komplex i Creekside där ni borde kunna få boende om ni är ute i tid. Googla Vale Inn och ring/mejla.

Jag ska också dit 09/10 sticker dit tidigt i typ september/början av oktober för att fixa boende och jobb med 1 polare, bara o se vad som händer och hålla koll här på forumet och se om någon fixar nåt :), billigare om man är fler som slår ihop sig ju!
//Matte

Kommer nog bli riktigt svårt att fixa boende om man inte bokar innan, som sagt så kommer alla alpina grenar hålla till i Whistler under OS, så lär vara fullpackat med folk överallt. Bara vad jag tror men.

Jag (och eventuellt en polare) ska till kanada i januari-juli 2010. Blir antagligen Whistler men det där med os är ju trist...

Jag (vi) är män, 25, icke-rökare, snälla och rara... Om nån hittar nåt = hör av er bitte

Jag och en polare tänkte köra en säsong där nästa år, intresserade av att dela boende osv. Inte bestämt avresedatum än men kan bli i början av december ungefär.
Vi är 22/20 år, firsttimers i whistler.

Hade också tänkt dra en säsong i whistler 09/10 och är intresserad av att dela boende. Fyller 22 strax och åker skidor, hade väl tänkt hänga i parkerna en hel del (är rätt kass fortf. men hade tänkt lära mig en hel del där :D) men man säger ju aldrig nej till puderhikes :D.

mail: thejorp@gmail.com

Tjo!

Jag och en kompis ska dra till whistler denna säsongen. Har försökt kolla upp boende men har inte hittat något riktigt bra ännu. Arbetsvisum e dock kirrat iaf. Att dela boende några stycken hade vart grymt.. Någon som fått napp ännu?

Hej!
Jag söker också boende, men är redan i Kanada och kommer hamna i Whistler om 2 veckor.
Någon som hittat?

Hej!
Jag söker också boende, men är redan i Kanada och kommer hamna i Whistler om 2 veckor.
Någon som hittat?

Hej, vi är två killar, bägge 20 år, som söker reskamrater nu till säsongen 09/10 i Whistler.
Vi har fått tag på ett bra boende med två lediga sängplatser. Stugan ligger i Creekside, ca 500meter till Creekside Gondloa. Kontraktet gäller från 15nov-15maj, alltså sex månader. Hyran ligger på strax under 5000/person och månad. Priset inkluderar el, vatten, tv osv.

Som sagt vi söker två personer som gillar att åka skidor/bräda. Vi åker till Whistler för skidåkningen och inte så mycket för party, men såklart kommer det finnas tid för fest med, men prioriteten ligger på skidåkningen.

Om det låter intressant hör av dig/er till mig här på freeride eller skicka ett mail till; tobias_peterson@hotmail.com

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp