Behöver hjälp med longboard!

caliineh

Ny medlem
Tjaa!

Jag hade tänkt köpa en longboard till våren/sommarn. Och det ska inte vara nåt avancerat, utan bara en bräda man kan cruisa på och så. Jag är nybörjare också så jag har ingen aning om vad det är jag håller på med nu när jag letar efter brädor. Heh.. <3

Hursomhelst hittade jag denna:
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_199&products_id=624
men då måste man ju hålla på att välja vilka hjul/truckar/osv man vill ha. Är det bara att låta de inställningarna vara som de är nu och bara beställa eller borde jag välja om..?

Så nu är jag helt totalt lost.
Och sen fattar jag inte vilket flex man ska välja ..?

Uppskattar all hjälp jag kan få, så a tack i förväg. (:

Senast ändrad:
först måste jag börja med att säga att för att vara nybörja och inte vilja ha något avancerat så är det där en väldigt bra och VÄLDIGT dyr bräda att börja med.. det är en grym bräda för commuting, carving allmän cruising göra slides på..

paris truckar är helt klart oki truckar kör på samma själv..

vad gäller hjulval och brädflex så e d lite upp till vad du vill göra med brädan..

om du hade tänkt mest cruisa så skulle jag gå på en mediumflex (det hur som förutsatt att du inte är väldigt tung)
även hjulval kan väl bero på vad du vill göra vill du glida fort å långt med mkt bra grepp så välj några som e lite större och mjukare typ Otangs in heat 80a eller abec 11 zigzags då de är bra storlek å mjukare för bättre grepp om du däremot vet att du kan tänka dig köra lite freestyle/freeride whatever så kanske du ska gå för några som e lite hårdare och med rundad kant typ Otang stimulus 86a

eller så kör du bara en kompromiss å tar kanske Otangs stimulus 83a då de e bra i storlek rundade kanter mjuka nog för bra grepp och definitivt inte omöjliga att kasta ut om man så skulle vilja