Behöver hjälp med skidor

skiballer

Ny medlem
Behöver hjälp med skidor
Tänkte fråga en gång till, sedan ska jag köpa...
Jag är ca 178 cm lång, väger ca 64 kg. Jag åker ca 60% park, 40% pist och behöver därför ett par skidor som klarar av båda två bra.
Tänkte kolla på begagnade då jag inte vill lägga ut så mycket pengar i och med att jag inte åker så jätte mycket.

Tidigare har jag bara hyrt, så jag har ingen koll själv. Pris ska väl ligga under 2500.
Vilken längd på skidorna ska jag ha, och vilka skidor behöver jag för att det ska passa min åkstil så bra som möjligt?

Saknas någon information så är det bara att fråga.

MVH
Gustav

Behöver hjälp med skidor
Ja men vilka twintips ska jag ha som passar bra för både pist och park? och vilken längd ska jag köpa?

Spelar egentligen ingen roll om dom är begagnade eller nya så länge dom kostar under 2500 inklusive bindning.

Behöver hjälp med skidor
Stadium rekommenderade mig att köpa ca 10 cm kortare än sin egen längd. Fråga om hjälp på t.ex intersport om du köper därifrån.

Behöver hjälp med skidor
okej, tack.. jag är som sagt 178 och hittade annars ett par 174 cm dynastar troublemaker för 2000... är det en bra allroundskida så ja kan åka både park och pist?

annars funderar jag på k2 public enemy om jag hittar några bra i lagom längd för runt 2000...
säg gärna till om ni hittar några..!!

Behöver hjälp med skidor
skiballer sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=29938

där är länk till trouble makern som jag funderar på, det är dom skidorna som står högst i listan just nu...

vad tycker ni alla om dom? verkar dom bra för en perosn i min storlek för både pist/park?
trouble makern är en superb skida, funkar överallt eftersom att den är så bred. köp den!

Behöver hjälp med skidor
okej, det låter bra... är den för avancerade åkare eller funkar det om man är medelgod? funkar den längdmässigt för mig då tror ni? 178 lång med en 174 skida?

Behöver hjälp med skidor
är inte typ k2 fujative eller hur det stavas en bra allroundskida dessutom köp förra årets blirre billigare

Behöver hjälp med skidor
men dom flesta twintips är väl ganska bra i pist du ska väl inte tävlingsåka eller

Tillbaka
Topp