Behöver hjälp! Nate Cole Type A / Flow Viper 159W ?

jimpan87

Medlem
Ja har aldrig hört talas om märket så ja är lite nyfiken på om någon känner till nått om brädan?
För jag funderar på att köpa en sådan. Är ingen avancerad snowboard åkare men åker mer offpist än i parken, skulle den va nått för mig eller är det någon som kan rekommendera en bräda som inte är så styv å som passar i offpist och backe och inte kostar skjortan? Jag väger 73kg och är 183

Är lite inne på en Flow Viper 159W skulle den va nått som passar till min åk stil?

Senast ändrad:
Type A var rätt så hett i mitten av 90-talet om jag inte minns fel, så min gissning är att Nate Coles pro model är från den tiden. Ett par hundringar(ganska få hundringar) är ungefär rätt pris. Naturligtvis går det att åka på den brädan också, men det har ju hänt en del sen dess.

Jell-O sa:
Type A var rätt så hett i mitten av 90-talet om jag inte minns fel, så min gissning är att Nate Coles pro model är från den tiden. Ett par hundringar(ganska få hundringar) är ungefär rätt pris. Naturligtvis går det att åka på den brädan också, men det har ju hänt en del sen dess.
Okej. men va tror du om Flow Viper 159W då?

Flow Viper är en klassisk "hyr-bräda" perfekt för nybörjare, mjuk och förlåtande. Så om du inte åker fort och kraftfullt är den perfekt. Vad har du för storlek på fötterna?

Har ingen koll på Flow, men efter en snabb googling verkar det vara en ok instegsbräda.

Du säger att du helst vill åka puder, och då kanske den inte är den allra bästa valet. Men det är inga problem att flytta bak bindningarna lite för att få en längre nos och således bättre flyt i pudret. Och vem vet, du kanske vill börja åka lite park också.

Det är också en wide, vad har du för storlek på fötterna?

combatspenat sa:
Flow Viper är en klassisk "hyr-bräda" perfekt för nybörjare, mjuk och förlåtande. Så om du inte åker fort och kraftfullt är den perfekt. Vad har du för storlek på fötterna?
Okey, ja har åkt i 8 år så ja har ju lite bakrund av bräd åkning. ja har storlek 43 på fötterna.
Några bra tips på en bra bräda till vettigt pris?

Vad är vettigt pris?

Finns en Burton Sherlock 160 på köp och sälj likaså en Libtech TRS C2 157.

Senast ändrad:
jimpan87 sa:
runt 5000:- tänkte ja lägga.
Då finns det ju inga somhelsta begränsningar. Generellt kika på något med någon rocker/camber combo och lite direktionell flex, kanske en något långre nos och om du verkligen ska åka mycket puder en lätt taper. Libtech har flera bra allmountain/freeride brädor. Never Summer har kommit med många nya intressanta brädor i år (Snowtrooper påstås ha samma flex som gamla SL som var rätt mjuk men populär). Arbor är annars en personlig favorit men de har börjat dra mot det lite styvare hållet. Burton har en hel serie direktionella brädor med lite taper exempelvis Family Tree Landlord och Flight Attendant.

Bkev tvungen att google.
Nån dåre på Tradera säljer en för 1500. I utrop, det kan ju gå uppåt :P

Edit: Han slänger med boots också. Men 1500 (eller köp nu för 3000) är fortfarande kandidat till pricecheck-tråden

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp