Behöver hjälp & tips! knäckt bräda.

VictorFalk

Ny medlem
Tjenna! som ni ser på bilden (mobil kamera äger) så har jag lyckats med nåt skumt under går dagens street shred.

undrar bara om ni vet om man kan göra nåt åt det?

brädan är iaf en nitro jon kooley som jag köte förra året på conecrete i gbg.

tror ni man kan få hjälp av dom eller möjligen rabatt på en ny?

All form av streetåkning brukar vara ett effektivt sätt att inte få någon som helst garanti på sina snowboardprylar.

Det är nog bara att köpa en ny...
Kör med den trasiga under dina street shreds så slipper nu paja den nya.

Du behöver inte köpa en ny
Börja med att benda isär brädan som du gör med kniven och ställ den på ett element och låt den torka ordentligt.
Skaffa riktigt laminerings epoxi (inte limtuber som du köper på classe el jula).
Då brädan är riktigt torr blandar du epoxin noga, både vad gäller mängder och blandning.
Ben isär sprickan och spruta in med tex en spruta fyll hela springan ända upp och låt det dra några minuter.
Pressa sedan ihop med några limmtvingar och ställ den med skadan upp och låt härda.
Det som har hänt för dig är en delaminering. Skulle tro att den beror på att du har landat upprepade gånger ganska häftigt på hårt underlag.Om så är fallet och du fortsätter att åka på samma sätt kommer den lagade brädan att gå sönder igen, men även en ny kommer att gå sönder efter en tids "misshandel".
Kan också bero på att fukt har tränkt in i kärnan.

Lycka till

Jag skulle säga som så att du provar med att fara till gbg eller ringa dom iaf och höra om dom kan göra nått, de är ju måndag i morgon. annars så är de som första svaret, dvs om du inte får hjälp från butiken så kan du ju alltid köra på med epoxy.

Tillbaka
Topp