Behöver proffshjälp PRONTO

linaaha

Medlem
Hej den som vill hjälpa en stackars flicka..
Det var så många år sen jag åkte snowboard och jag har fått större fötter med åren eller så har bootsen blivit större 🤷‍♀️
Så mina nya boots passar inte i mina gamla bindningar.

Jag köpte en impuls bräda på ett event som är 156. Jag är 167, där är första frågan.. Är det för långt för mig? Mina senaste brädor har varit 146 och 149.
Iaf så kommer frågan tillbaka till bindningarna, det är ju storlekar på dom med, vilken ska man ha? Och är det någon som kanske har några på lager man kan köpa för en billig peng?

Puss och kram, hej

Hejsan!

Iofs så beror ju längden du vill ha på brädan mkt på vad du tänkt använda den till. Sen har också vikten större roll än din längd på hur lång brädan ska vara. Nästan alla snowboard tillverkare har en viktskala t.ex 65-80kg och då vill man gärna att ens egen vikt ska vara någonstans i mitten av det.

Angående bindningar och storlek så beror det på din skostorlek. Där har även tillverkarna nästintill alltid specificerat vilka skostorlekar som passar vilka bindningar. T.ex strl m passar 40-43,5 i skostorlek

Det generella svaret är ja, den är för stor om du inte väger 75+ och åker hårt.
Självklart kommer du kunna åka på den men kanske känns som en pråm.
Skulle byta/leta beg eller ny.
Vad är det för bräda?

Skulle också vilja ge råd att inte köpa för stora boots för att dom känns bekväma i butiken eller liknande. Blir inte så skönt när hälen lyfter i tid och otid osv.

Tillbaka
Topp