Behöver skid tips.

R0b123

Ny medlem
Behöver skid tips.
Hej.

Jag behöver ett par bra skidor att åka med i år.
Min plånbok är inte för stor men runt 4000kr finns det väl några bra skidor?

Har tänkt mig ett par som typ Völkl Expression men som är mera allround.
Kanske Salomon Teneighty?

Ge tips på alternativ (även över 4000kr), köp ställen och annat som kan vara bra.
Och finns det någon bra bindning som passar?

/Rob

Behöver skid tips.
Scott P3.. Kostar bara 4600 och är (enligt Åka Skidor) den bästa och mest all-rounda twintipen som finns just nu. Så kila ut och köp ett par.

pz...

Behöver skid tips.
fluff åka skidor ljuger eller tycker inte lika som mej. expression fick as dålit betyg men jag tycker att dem rockar bäst ia allt

Behöver skid tips.
tjena,
svårt att ge tips på skidor när det är så individuellt, men om du är sugen på ett par Völkl Expression, har du kikat på skistore? 2700 daler.

www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=1_27&products_id=86

Behöver skid tips.
Ett par Fujatives är väl inte att rekommendera som allround-lagg eftersom dom är tillverkade enbart för pipe och parkåkning...

Behöver skid tips.
Tack för tipsen.

Har kollat runt lite, Salomon Teneighty verkar rätt så reko.
Nån kommenter till den?

Annars, har ni något bättre förslag?

Tänkte åka upp till alpin garaget i sthlm nån dag. Har ni nån bra fråga angående någon av ovannämnda skidor?

Behöver skid tips.
ok, om du ska till alpingaraget så behöver du inte fråga mer här..Dom har typ alla skidor som är värda att ha och dom kan sin sak...Så snurra inte in dig på nån modell som dom andra säger, låt killarna/tjejerna på garaget berätta för dig vad som passar och inte passar för dig..lycka till!!

Behöver skid tips.
Jag tycker verkligen att du ska ta dig upp till AlpinGaraget där får du verkligen svar på alla frågor plus att det är vettiga också ;)

Tillbaka
Topp