Behöver Skidtips!

drood

Ny medlem
Behöver Skidtips!
Tja!
Jag hade nu tänkt köpa ett par nya skidor.
Till skillnad från tidigare år tänkte jag köpa ett par twin-tip.
Vad jag vill ha då är ett par som funkar riktigt bra
både i pist, off-pist och i parken. De får gärna ligga i en rätt
rimlig prisklass. Om det är till nytta är jag jag runt 180cm lång och väger 70kg.

Uppskattar alla förslag, Tack på förhand.

Behöver Skidtips!
Völkl Bridge och Mantra är två av dom bästa allroundskidorna på marknaden.

Båda funkar grymt bra i pist och offpist.

Bridge är twin tip så skall du in i parken så ta Bridgen... Mantran är lite fetare...

Som sagt båda väldigt bra allround skidor.

Tex

Behöver Skidtips!
Volkl har haft stora kvalitets problem. Hasse och karln kan bekräfta. Deras kärnor håller inte den höga standarden som utlovas.

Senast ändrad:
Behöver Skidtips!
Och K2 PE är ingen bra allround skida jämfört med Line Prophet 100 eller 90.

//H

Behöver Skidtips!
TexMurphy sa:
PNyberg sa:
Volkl har haft stora kvalitets problem. Hasse och karln kan bekräfta. Deras kärnor håller inte den höga standarden som utlovas.
Är väl så att man får hålla sig borta från alla "Made in China" skidor speciellt "K2 huset"...
Made in china är väl i stort sett alla i freeride sektionen från volkl. Då får man väl köpa race lagg för att få lite hederlig tyskhet.
Dessutom så har inte jag hört att K2 har haft samma problem som volkl (wierd) utan att dom tom har fått bättre produkter sedan flytten från Vashon Island.

Behöver Skidtips!
Hej,
Var och testade skidor i Tandådalen i helgen. Där testade jag Elan´s The Zenmaster som jag kan rekommendera varmt. Testade 175cm,90mm under foten, en fet twintip med full trä kärna. Ingen Kina kvalité här och den har fått mycket bra omdöme i Brant´s test som en bra allround freeride skida. Såg även att en del jibbers hade den och folk har pratat om Zenmaster lite här och där och jag förstår nu helt klart varför. Den är king..... Prismässigt ligger den runt 5500kr - 6000kr.

Behöver Skidtips!
Finns det någon svensk sida/affär man kan inhanda Line Prophet 100 från? Har kollat runt lite men tyvärr inte hittat :/

Tillbaka
Topp