BEHÖVER SNABB HJÄLP, val snowboardl!

Nu är det så att jag har lyckats med konststycket att knäcka min gamla ride bräda en vecka innan jag ska till Vemdalen och med tanke på alla helgdagar så måste jag beställa en ny snowboard fort!

Har sökt på forumet lite fort men inte hittat något som duger.

Jag är 181 cm lång och väger cirka 75-77 kilo och har 45 i boot storlek. Skulle påstå att jag är en avancerad åkare som mest bara åker runt och leker över hela berget pga dålig park i hemmabacken. Men så fort jag kommer till en bra park så hänger jag där större delar av dagen. Jag älskar att köra puder om det finns läge till det!
Med andra ord är jag väldigt allround!

Min bräda som jag har nu är 158 cm och jag är väldigt nöjd med det.

En bärda jag är sugen på är:
http://www.blue-tomato.com/sv/Frees...al-FK-156-10-11/product.bto?product=300206166

Vilken längd på brädan bör jag välja? Finns det någon bräda som skulle passa mig bättre?

Den där låter skitbra för det du har beskrivit!

Det är ju självklart att du ska ha nån sorts av reversed camber iaf.

Nej.

Åker på Horrorscope Fk med samma beskrivning som dig. Åker Park om den är bra, men mer småjibbs runt i vanliga backarna och puder om det finns.

Jag är 180 och kör 155 fk wide, ville inte ha kortare för att kunna åka lite puder.

Skulle tro att 158 är super! Är ju inte mycket längre.

Men kanske ska ha i åtanke att det inte är samma bräda också.

Arselbengtsson: Ja?

Reversed camber och ytterst lite vikt på bakbenet och man flyter som en gud! Dock kör jag ju wide också.

Tjena Tjena har lite problem med att hitta en bräda. Jag är 196 lång 105-109 kg och har Snowboard boots i storlek 49. :P Vet i fan vad det är för bräda som gäller när det gäller mina fötter :P en stryk bräda typ. :P

Tillbaka
Topp