Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Behövs extra ryggskydd under väska med integrerat ryggskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1070639" data-attributes="member: 13863"><p>... och man ska ha fyrpunktsbälte, skyddsoverall och integralhjälm när man kör bil ... eller hur? Precis som@Duffis anser jag att det är en fråga om hur väl skyddad man tror sig behöva vara. Sedan kan vi konstatera att det skiljer sig stort i hur vanliga ryddskygg är utformade och hur högt i nacken de går och hur långt ner på ryggen de täcker. Finns ju faktiskt många ryggskydd som inte täcker mer än en ryggsäck gör. </p><p></p><p>Vill minnas att jag läst någonstans att ett hårt ryggskydd INTE ska högt upp i nacken eftersom det riskerar att göra mer skada än nytta vid en krasch (men som sagt jag har inte 100-koll på detta). Personligen kör </p><p>jag med "mjukt" ryggskydd av västmodell som täcker bra när jag kör pist. När jag kör offpist med ryggsäck skippar jag ryggskyddet eftersom det blir för "bökigt" och varmt (när jag turar). Jag får tveklöst ett visst skydd av ryggsäcken även om den såklart inte ersätter ett bra ryggskydd. Personligen skulle jag inte tveka att köra med Freeridern utan vanligt ryggskydd. Med det är klart, skulle jag tävla alpint eller köra stora dropp och FWT skulle det vara en helt annan femma ...</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1070639, member: 13863"] ... och man ska ha fyrpunktsbälte, skyddsoverall och integralhjälm när man kör bil ... eller hur? Precis som@Duffis anser jag att det är en fråga om hur väl skyddad man tror sig behöva vara. Sedan kan vi konstatera att det skiljer sig stort i hur vanliga ryddskygg är utformade och hur högt i nacken de går och hur långt ner på ryggen de täcker. Finns ju faktiskt många ryggskydd som inte täcker mer än en ryggsäck gör. Vill minnas att jag läst någonstans att ett hårt ryggskydd INTE ska högt upp i nacken eftersom det riskerar att göra mer skada än nytta vid en krasch (men som sagt jag har inte 100-koll på detta). Personligen kör jag med "mjukt" ryggskydd av västmodell som täcker bra när jag kör pist. När jag kör offpist med ryggsäck skippar jag ryggskyddet eftersom det blir för "bökigt" och varmt (när jag turar). Jag får tveklöst ett visst skydd av ryggsäcken även om den såklart inte ersätter ett bra ryggskydd. Personligen skulle jag inte tveka att köra med Freeridern utan vanligt ryggskydd. Med det är klart, skulle jag tävla alpint eller köra stora dropp och FWT skulle det vara en helt annan femma ... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Behövs extra ryggskydd under väska med integrerat ryggskydd?
Tillbaka
Topp