Bergsguide/helikopterlyft st anton

Neunk

Ny medlem
Ska till st anton över julen och funderar på att boka en guide några dagar alternativt göra ett helikopterlyft. Har försökt att hitta någon info om detta men hittar ingenting. Går det att boka guide/helikopter innan man åker ner(misstänker att man inte är ensam där under julen). Vet någon ungefär vad det kan kosta?

Tacksam för svar
Andreas

Nu har jag ingen vidare koll, men har du provat höra med turistinformationen? Droppa ett mail och se om det ger något.

Helimöjligheterna är väl ganska begränsade i Arlberg. Det är väl bara Mehlsack som man får lyfta till?

Skidskolan har en uppsjö med Bergführers.

Hej hej!

Jag skulle rekommendera Graham Austick på www.skimountaineering.com.

Rackans trevlig liten engelsman som verkligen kan förgylla en dag på berget!
(jag är iofs. partisk, vi lärde känna varandra under mina säsonger i StAnton..)

Jag var inne på hemsidan och där stod det att han även fixar helikopterlyft..
(f..n vet var.. jag trodde, precis som easyD, att flygmöjligheterna är starkt begränsade i Arlberg..)

Mehlsack man man hajka ganska lätt, ta guide, strunta i heli, inte värt det i arlberg.

Tack för svaren, har kollat på både engelsmannen pistetopowder.com och powderclub.at som verkar vara en skidskola... prismässigt så är ju skidskolan ca 30% billigare. Har nån några erfarenheter om dom (Skischool Arlberg). Känns ju onödigt at betala mer om dom är lika bra.
"0707" vi är nere 22-29 dec så vi kommer nog boka guidningen innan den 28e.
Tack på förhand
Andreas

Jag rekommenderar Stephan Keck på www.alpinist.at. Jag och några kompisar anlitade honom 2006 och då var det inga problem att boka i förväg via e-mail (prislista finns på hemsidan). Det som skiljer honom från en del andra guider som jag åkt med (både i Europa och Kanada) är att han ger folk ganska fria tyglar om han ser att de har koll på grejorna. Sånt uppskattas!!!

/Jonas

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp