Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest! hjälp mig att välja skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeeGee" data-source="post: 804926" data-attributes="member: 64569"><p>Alright! Tackar för många svar, jag är lite skeptisk till JJsen eftersom de är "så smala" ska ju trots allt till kanada, deep powder! Ett alternativ är ju att ta med mig mina blowers för de dagar då det är hårt och brant. Men vafan 3 par skidor på planet :O.. </p><p></p><p>Har ett par k2 public enemy också jag ska ha med för att raila sönder (vet att det inte finns mycket till park i fernie). </p><p></p><p>Kanske blev lite missvisande det där med blåsa i 500 knyck, menade mer att de inte ska vara så där galet fladdriga att de inte har en chans i de hastigheterna, vet att ett BC-jibb skidor inte är till för den åkstilen, men finns ju de BC-jibb skidor som tål det bättre än andra.</p><p></p><p>Om jag formulerar det så här vill ha en skida som är kick ass till att bc-jibba med, droppa klippor, åka i skog kötta pillows mm och kan klara relativt höga hastigheter i viss mån.</p><p></p><p>Ett alternativ kanske är att ta med mina blowers och public enemy, beställa ett par bc-jibb från internet eller köpa på plats. Då har jag ju 3 par :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeeGee, post: 804926, member: 64569"] Alright! Tackar för många svar, jag är lite skeptisk till JJsen eftersom de är "så smala" ska ju trots allt till kanada, deep powder! Ett alternativ är ju att ta med mig mina blowers för de dagar då det är hårt och brant. Men vafan 3 par skidor på planet :O.. Har ett par k2 public enemy också jag ska ha med för att raila sönder (vet att det inte finns mycket till park i fernie). Kanske blev lite missvisande det där med blåsa i 500 knyck, menade mer att de inte ska vara så där galet fladdriga att de inte har en chans i de hastigheterna, vet att ett BC-jibb skidor inte är till för den åkstilen, men finns ju de BC-jibb skidor som tål det bättre än andra. Om jag formulerar det så här vill ha en skida som är kick ass till att bc-jibba med, droppa klippor, åka i skog kötta pillows mm och kan klara relativt höga hastigheter i viss mån. Ett alternativ kanske är att ta med mina blowers och public enemy, beställa ett par bc-jibb från internet eller köpa på plats. Då har jag ju 3 par :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest! hjälp mig att välja skidor!
Tillbaka
Topp