Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Beslutsångest i Valais Verbier el Crans-Montana?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1056807" data-attributes="member: 15720"><p>För att Arolla ska vara värt ett besök ska det ha kommit bra med nysnö. Min 20-30 cm tycker jag. Har varit där när set inte har snöat och det var inte någon rolig skiddag..... Bara en massa långa Pomaliftar.</p><p>Jag skulle hellre stanna till redan i Evolene. Men det beror iofs på att jag har försökt komma mig dit flera gånger utan att lyckas. Ovronaz är ett betydligt bättre alternativ än Arolla tycker jag även om de åkningsmässigt påminner om varandra. En åkdagar där kan med fördel avslutas med ett besök på det fina badhuset som har en riktigt bra spa/relaxavdelning!</p><p>Zinal och Grimenz är två fina system i en dal som erbjuder mycket spännande åkning. </p><p>Håller med linkan_110 om att ni ska ta bilen till Siviez istället för att åka runt till Verbier. Om ni inte vill uppleva verbieratmosfären med "onödigt rika människor"... Men den hittar ni också i Crans Montana. </p><p>Eftersom ni har bil skulle jag vilja slänga in en outsider i form av Diableret. Iofs tar det nog drygt 1,5 timmar att köra dit, men det är en trevlig liten pärla att upptäcka.</p><p>I ärlighetens namn ska jag erkänna att jag inte har minsta koll på parkerna i ovanstående orter, så ur det hänseendet kan mina tips vara helt fel....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1056807, member: 15720"] För att Arolla ska vara värt ett besök ska det ha kommit bra med nysnö. Min 20-30 cm tycker jag. Har varit där när set inte har snöat och det var inte någon rolig skiddag..... Bara en massa långa Pomaliftar. Jag skulle hellre stanna till redan i Evolene. Men det beror iofs på att jag har försökt komma mig dit flera gånger utan att lyckas. Ovronaz är ett betydligt bättre alternativ än Arolla tycker jag även om de åkningsmässigt påminner om varandra. En åkdagar där kan med fördel avslutas med ett besök på det fina badhuset som har en riktigt bra spa/relaxavdelning! Zinal och Grimenz är två fina system i en dal som erbjuder mycket spännande åkning. Håller med linkan_110 om att ni ska ta bilen till Siviez istället för att åka runt till Verbier. Om ni inte vill uppleva verbieratmosfären med "onödigt rika människor"... Men den hittar ni också i Crans Montana. Eftersom ni har bil skulle jag vilja slänga in en outsider i form av Diableret. Iofs tar det nog drygt 1,5 timmar att köra dit, men det är en trevlig liten pärla att upptäcka. I ärlighetens namn ska jag erkänna att jag inte har minsta koll på parkerna i ovanstående orter, så ur det hänseendet kan mina tips vara helt fel.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Beslutsångest i Valais Verbier el Crans-Montana?
Tillbaka
Topp