Beslutsångest - kameror

Beslutsångest - kameror
Senast ändrad:
Beslutsångest - kameror
Är inte helt uppdaterad på dagens kameror, men Sonys digitala systemkameror gjorde väldigt bra ifrån sig i en del tester för ett par år sedan. Annars är Nikons kameror väldigt användarvänliga.

Beslutsångest - kameror
canon eos 400D, finns sjuukt billigt på blocket då canon släpper massa nya kameror så alla vill sälja sina gamla. perfekt nybörjarkamera som ger mycket för pengarna, köp en sådan för en billig peng och lägg de andra pengarna på bra objektiv, då det är dom som gör bra bilder!

Beslutsångest - kameror
Jag har en canon 450D och är mycket nöjd med min. Som föregående nämnt, lägg pengarna på bra objektiv!

Beslutsångest - kameror
skanken sa:
Köp en begagnad Canon 5D, fullformat är överlägset mkt skysstare.
Intressant tips, 5D:orna verkar ligga strax under 10K i beg-pris (vilket minst sagt är billigt). Frågan är om en nybörjare verkligen har nytta av en sådan kamera och allt vad det innebär. Utöver det så blir objektiven dyrare och kan man dessutom förutsätta (iom att posten faktiskt ligger på freeride) att OP ska syssla med actionfotografering kan en FPS på 3 vara svårhanterligt.

Jag tror jag skulle rekommendera att gå på ett hus i lite "lägre klasser", möjligen ett som skjuter snabbare beroende på hur mycket pengar du är beredd att lägga. Javisst, gå på Canon eller Nikon också.

Jag insåg också att första posten är från oktober, men jag postar mitt svar ifall någon annan med ett liknande dilemma skulle dyka upp och läsa tråden.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp