Beslutsångest som fan!

Rikuinc

Ny medlem
Beslutsångest som fan!
Hi guys!

Finns säkert massa trådar om det här...Men vill ha en bräda som passar just bra till mig, är helt lost! Har åkt i 14år! Varit i alperna ett antal gånger och idre,åre,sälen u name it! Har innan kört på en ganska stiff o långa brädor (rome) (näslängd) mycket offpist och pist, knappt park alls! Men har blivit mer och mer sugen efter sjukt många timmar framför youtube, klipp på parkhäng osv. Så vet inte riktigt vad man ska kolla efter när man ska börja i parken. Antar kort(under hakan) och ganska mjuk, sen är ju de frågan på böj osv...

hursom kan väl säga att jag inte är en newbie på brädan, dock i parken är man väl inget ess!

Så kom gärna med förslag på bra/sköna brädor i park/jibb/street

Vikt: runt 82-84kg beror när på dygn och dag!
Längd: ca 180cm
Skostorlek: 42

Beslutsångest som fan!
Min erfarenhet säger att rocker eller zero camber gör det lättare att kasa runt utan skär och minskar risken för kanthugg. Men på bekostnad av glid och stabilitet.
Korta mjuka brädor glider inte heller. Men vill man ha en lättsvängd bräda så kanske man ska gå ner i längd ändå. Viktigt också att ha så smal bräda som möjligt för att få till snabba svängar.
Jag söker väl ungefär detsamma som du men har hunnit prova korta, mjuka, zero camber- och rocker-brädor. Och förkastar dem!
Kör idag på en 2010 T1 159cm zero camber parkbräda. 2010 Capita BSOD 162 rocker camber flat som pist o hopp bräda. Har redan lagt för mycket pengar på detta, annars hade jag bytt BSOD:n till camber. Kanske behållt T1:an till parken.
Har en gammal Capita indoor survival 156 med riktig camber men rundade stålkanter, den flyter bättre och känns stabilare och styvare än de båda andra tack vare cambern, trots de rundade kanterna biter den i även isiga pister lika bra som de båda andra. Hade jag åkt bättre så hade jag haft denna som parkbräda men cambern gör som sagt det svårare att rädda en dålig landning...
Jag väger som du men är 1,76 samma skostorlek. Skulle alltså råda dig att hitta en kort 154-156cm med camber så styv du kan finna. Möjligt att en ännu kortare med camber funkar.

Tillbaka
Topp