Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nån som vet några bra sidor man kan beställa brädor från europa på? vill inte köpa från staterna då det tillkommer så många extra avgifter, svårt att få grepp om hur mkt det slutligen kommer kosta.
Blue tomato var en grymt trevlig affär när jag var i Schaldming 1997. Eftersom den fortfarande finns kvar lockas man att tro att den än idag håller någon form av hög standard, annars borde den ha självdött/kursat/slagit igen när snowboardhypen planade ut för ett par år sen. Min bror handlade därifrån i förra veckan och var jäkligt nöjd - snabb leverans och låga priser.
Då brädan han köpte inte kostade så pass mycket så han kom över "gratis-frakt-gränsen" beställde han ett bälte också, och vips blev frakten gratis.
Har för övrigt för mig att han fick sina brev besvarade på svenska, så det verkar som det är någon svensk tjomme som knegar där.
Vet att han kollade runt på en del andra österrikiska sidor också, men kommer tyvärr inte ihåg adresserna.
Hoppas du hittar något!
Blue Tomato är asbra. Billiga som fan, fri frakt över €300 och snabba leveranser (min bräda, bindningar och boots tog sex dagar).
Dessutom är moms (VAT) inkluderat i priset, och eftersom Österrike är med i EU så är där inga extra tullavgifter eller andra kostnader.
Dessutom har de en bra guide till hur man väljer rätt storlek på bootsen, och de har all viktig information på svenska.
Köp hos Blue Tomato! De är skitbra, och jag har hört att många med mig håller med.
Om du letar efter en affär som är mer proffsinriktad så finns Hot Zone http://www.hot-zone.tv/
De har dyrare och bättre grejor för proffsåkare. Har ingen egen erfarenhet av dem, men en kompis (mer eller mindre proffsåkare) tipsade om den siten.