Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Betydelse av skidornas vikt ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nomme" data-source="post: 573929" data-attributes="member: 35143"><p>De är väl alltid trevligt med lätta skidor när man ska bära runt dom på flygplatser och vart man nu bär på dom annars, kan inte komma på något negativt med ett par lätta skidor iallafall.</p><p></p><p>Sen om dom väger mer tror jag inte har någon betydelse alls (inom realistiska mått på hur mkt ett par skidor kan variera vikt). Det blir ju (rent teoretiskt sett) mindre vikt att bära upp i puder, så du får ju bättre flyt, men eftersom skillnaden kanske handlar om ett kilo så skulle jag säga att de mest är psykologiskt om du nu märker någon skillnad :P</p><p></p><p>Skillnaden i flyt blir väl ungefär samma som före och efter du har ätit lunch, jag vet inte hur de är med er andra men jag brukar inte märka nån skillnad :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nomme, post: 573929, member: 35143"] De är väl alltid trevligt med lätta skidor när man ska bära runt dom på flygplatser och vart man nu bär på dom annars, kan inte komma på något negativt med ett par lätta skidor iallafall. Sen om dom väger mer tror jag inte har någon betydelse alls (inom realistiska mått på hur mkt ett par skidor kan variera vikt). Det blir ju (rent teoretiskt sett) mindre vikt att bära upp i puder, så du får ju bättre flyt, men eftersom skillnaden kanske handlar om ett kilo så skulle jag säga att de mest är psykologiskt om du nu märker någon skillnad :P Skillnaden i flyt blir väl ungefär samma som före och efter du har ätit lunch, jag vet inte hur de är med er andra men jag brukar inte märka nån skillnad :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Betydelse av skidornas vikt ?
Tillbaka
Topp