Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Betydelse av skidornas vikt ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 575197" data-attributes="member: 40931"><p>Jag håller nog med om att en lättare skida i regel känns fladdrigare i uppkörd snö. Med det menar jag att spetsen blir mer påverkad av ojämnheter i snön och skidan tenderar att vilja styra iväg en smula. </p><p></p><p>En tyngre skida känns mer som den går rätt igenom ojämnheter. Men detta beror också på andra saker som skidans utformning osv.. så det är bara en generalisering</p><p></p><p>Det finns lättare skidor som är styva och dessa är nog ganska stabila, men är då nog rätt sådär krispiga i känslan och blir nog svåråkt i stökig snö tror jag. I och med att alla ojämnheter går rätt upp i benet och skidan inte sväljer ojämnheterna så bra.</p><p></p><p>Hmm vet inte om det här inlägget blev så genomtänkt och läsbart men jaja, postar det ändå</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 575197, member: 40931"] Jag håller nog med om att en lättare skida i regel känns fladdrigare i uppkörd snö. Med det menar jag att spetsen blir mer påverkad av ojämnheter i snön och skidan tenderar att vilja styra iväg en smula. En tyngre skida känns mer som den går rätt igenom ojämnheter. Men detta beror också på andra saker som skidans utformning osv.. så det är bara en generalisering Det finns lättare skidor som är styva och dessa är nog ganska stabila, men är då nog rätt sådär krispiga i känslan och blir nog svåråkt i stökig snö tror jag. I och med att alla ojämnheter går rätt upp i benet och skidan inte sväljer ojämnheterna så bra. Hmm vet inte om det här inlägget blev så genomtänkt och läsbart men jaja, postar det ändå [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Betydelse av skidornas vikt ?
Tillbaka
Topp