BIG AIR uppsala, KATASTROF?!?!?!?!?!?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var en kille som åkte snowboard som kom fel in på hoppet och landade på nacken...
Jag har fått veta att killen har blivit fölamad men han kan röra fingrarna lite... han är 19 (år)

Ja, det verkar vara ett olycksår i år.
Skriv hur det gick för han när du vet mer..

varför ge sig på hopp man inte klarar av?
det här fallet kanske inte var så men det är ofta så och man kan få intrycket av att det här fallet var så.
tråkigt för honom men det va tur att han inte förlamade hela kroppen i alla fall

ja han kom fel, han KUNDE klara hoppet... har aldrig du (lodare) ramlat??????
mm jag skriver mer när jag vet mer

han skulle ju bara prova hoppet. innan tävlingen med en frontside 3a . Han är ju med på tv rättså ofta, för han har hämtat sig snabbt.. snart kan han t.o.m gå =)

ja altså jag har sett rätt många åkare som tar sig ann ganska stora hopp som dom inte klarar av (folk överskattar sin förmåga att hoppa) men jag har aldrig sett någon göra sig så illa att de blir förlamade man jag har sett folk som har gjort sig riktigt illa. jag kommer inte riktigt ihåg den värsta skadan jag har sett av en överskattning av sin förmåga men den senaste händelsen jag såg var i tänndalen eller Ramundberget i år då en snowboardåkare överskattade sin förmåga och hoppade ett typ 8 m hopp och landade på ryggen och dunkade samtidigt i huvudet i en isig landning. som tur var hade han hjälm och kanske ryggskydd. den enda skadan jag är säker på att han fick var en hjärnskakning. man får dock inte blanda ihop överskatts hoppnings skador med trick övnings skador för då ÖVAR man in något i ett hopp man klarar av. fast man kan ju överskatta sin förmåga i att öva in nya saker också men det tar vi en annan gång

tack för mig belebej

jag har ramlar många gånger

ursäkta om jag inte visste vem den där snubben va rå

Som sagts tidigare... Din mamma har tystnadsplikt!
Hon får inte berätta ett skit för dig eller någon annan om vad som händer vem på sjukhuset!
Det är galet dålig stil att du går ut officiellt med den här informationen.

Vi har även sagt tidigare att mer information kommer när vi har pratat med killen och hört vad han har att säga.
Så sluta snacka så jävla mycket skit! (hittils har jag inte sett ett rätt om den här olyckan på freeride.nu)

Joakim var proffesionell snowboardåkare vän med många stora idag som Hampus Mosseson Simon Ax, han skulle delta i Red bull big air. Under träning inför kvalet landade han fel vad jag hört var anledningen ett felkonstruerat hopp. Joakim blev förlamad helt och hållet han kunde knappt tala, 2 år efter lyckades han stå på brädan med hjälp av personliga assistenter än idag kämpar han för att kunna röra sig normalt.

Ok. Nu har det spårat ur här. (Marcus_mg, vi snackar om en helt annan olycka...)

Även jag var där och vill gärna höra hur det är med honom, trots att jag inte känner honom.
För att inga fler rykten skall spridas låser jag den här tråden tills mer, bekräftad, information finns.

Ebony-gänget (arrangörer?), kontakta mig när ni har information och (om) ni vill lägga upp den.
Om någon annan sätter sig emot låsningen, kontakta mig med argument/åsikter.

Tills vidare...
/Dr. Snow

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp