Bila till säsong i franska alperna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Occy90

Ny medlem
Bila till säsong i franska alperna
Tjena,

är en go grabb från Gbg som i denna säsong (2010/2011) ska upp till Val Thorens i franska alperna för att spendera säsongen här.. enda grejen som jag ser som lite segt är att resan dit och tillbaka ska vara relativt "dyr".. billigaste jag hittat är med flyg till Lyon/Geneve ca 1600:- sen busstransfer ca 700:- (en väg).. dessutom blir det ju sjukt mycket dyrare om man vill ha med mer bagage .. (and let's face it, 23kg är knappast tillräckligt för en säsong, vad väger skidutrustningen lixm..)

..därför tänkte jag att man skulle kanske ta bilen till frankrike, om man är mer än en går det att köra i pass och blir billigt, typ 700:- en väg, då får man ju handla på färjorna på vägen och om man vill i tyskland/frankrike (lite förnödenheter) och man kan ha med sig i princip hur mycket packning som helst (så mycket bilen kan ta!)

.. om det är någon som är intresserad av att bila till alperna mot slutet av november så hör av er, ju fler i bilen ju bättre..!! parkering då jag skall jobba där tror jag ingår men detta skall kollas i veckan.

Peace out
//Oscar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp