[BILD] Cartel bindning gick i två delar, garanti?

sCaz

Ny medlem
Femte åket för säsongen och så händer det här vid en rullning?! Ska inte bräda eller iallafall gängorna ge upp innan bågen? Burtons "lifetime warranty" visade sig vara tills en produkt sålts vidare från första ägaren eller högst 12 månader. Samt täcker ingenting alls om man läser det finstilta.. så vad har ni fått på garanti direkt av Burton och finns det en svensk agentur? Dessa är köpta i USA så jag har ingen butik att prata med..

Normalt tar inte Svenska agenturer i saker köpta utomlands.
En skillnad kan vara om Svenska agenturen är ägd av moderbolaget.
Det är sällan fallet

lifetime är för första ägaren. vanliga 2 årsgarantin hade ju gällt om det varit en EU produkt, men ring dem och berätta vad som hänt och kolla vad de säger:
English: +43 (512) 230-230
Toll Free: 00(800) 287 866 13

ring dem i EU och om de inte går med på det ring till USA och säg att du säsongar i europa/sverige, om du har kvitto e jag ganska säker på att du får nya

.. Burton brukar vara snälla, var en trevlig Svensk som gillar Burton och är helt förvånad av att något sådant kan hända. de vill säkert ta en titt på dem så de kan undvika att det händer i framtiden..

kärlek kommer man långt med.

/Pinn

Har knäckt flertalet bindningar på det sättet, har alltid fått nya, skulle bli mkt förvånad om dom inte hjälper dig.

Varit lite off ett par dagar.. låter bra det ni säger, hur kommer jag i kontakt med rätt del av Burton då dom är rätt stora? Nummer, sida, e-post? Är det +43 (512) 230-230 / Toll Free: 00(800) 287 866 13 som Delta tipsade om som gäller?

Senast ändrad:
hehehe, 800 numret är till USA burton riderservices, skulle prova Europa nummret först. Dom har alltid en hjälpsamväxel som fixar fram dig dit du vill, kör på :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp