bilkollektiv i luleå

jessi-sa

Ny medlem
bilkollektiv i luleå
Tja E en tjej som har börjart plugga i luleå. Har upptäckt att bil kan vara rätt bra att ha här om man vill ta sig någonstans för att åka eller göra något annat som ligger utanför Luleå.
Jag är student och e därför relativt fattig och har inte riktigt råd till att ha en bil själv.Jag kollar därför upp om det är några här som känner för att starta ett lokalt bilkollektiv.
Att man går ihop och köper en bil, delar på kostanaderna för den och sedan har ett bokningsshema för den. Detta skulle göra att man hade tillgång till bil vid exempelvis en tripp till kåbdalis en lördag. Eller storhandling av mat eller vad man nu kan tänkas vilja använda den till. :P

Skriv i tråden vid intresse så får man se om det är värt att styra upp. Skriv gärna med något sätt som man kan kontakta er på om ni e intresserade. :)

bilkollektiv i luleå
Hej!
Är tyvärr inte intresserad av bilköp då jag inte planerar att bli kvar här uppe mer än till sommaren, men vi brukar drar i väg på trips till kåbban (och andra ställen när dom öppnar) med hyrd V70 eller minibuss. Sist gång blev det 150kr/person t/r med bensin och hyra vilket väl får anses okej. Hör av dig om du är intresserad av att haka på någon gång. (ev. nästa helg om prognosen håller i sig exempelvis). Vi behöver alltid folk att fylla bilarena och det är alltid kul att lära känna nytt folk! :)

/Eric

bilkollektiv i luleå
Är också luleå-student och vet att tanken har prövats tidigare.

Maskinsektionen köpte in en gammal volvo, kallad "maskinen". (Humor, tydligen...)
Kärran kostade en bra slant och brakade ihop ganska omgående. Ingen kände för att lägga ut ofantliga summor på att reparera den. Vet inte om den såldes, misstänker att det bara var att skrota skiten...

Bilkollektiv till studenter är dömt att misslyckas. Ingen har råd att pröjsa när den behöver repareras, ingen vill ta ansvar för den, ingen vill tvätta den... men alla vill använda den!

Nej, ärligt talat. HYR en bil! Statoil är billiga på hyrbilar, och närmaste statoilmack ligger 5 min med femmans buss från universitetet. Sen har du europcar mittemot (möllers). Bättre utbud på lite större/rejälare bilar.

Storhandling - ta bussen till kvantum. Snabbt, smidigt, radikalt mycket billigare än "slemmis".

bilkollektiv i luleå
Nojlas sa:
Är också luleå-student och vet att tanken har prövats tidigare.

Maskinsektionen köpte in en gammal volvo, kallad "maskinen". (Humor, tydligen...)
Kärran kostade en bra slant och brakade ihop ganska omgående. Ingen kände för att lägga ut ofantliga summor på att reparera den. Vet inte om den såldes, misstänker att det bara var att skrota skiten...

Bilkollektiv till studenter är dömt att misslyckas. Ingen har råd att pröjsa när den behöver repareras, ingen vill ta ansvar för den, ingen vill tvätta den... men alla vill använda den!

Nej, ärligt talat. HYR en bil! Statoil är billiga på hyrbilar, och närmaste statoilmack ligger 5 min med femmans buss från universitetet. Sen har du europcar mittemot (möllers). Bättre utbud på lite större/rejälare bilar.

Storhandling - ta bussen till kvantum. Snabbt, smidigt, radikalt mycket billigare än "slemmis".
Maskinen, det var fan humor...

Men, är det inte Willy:s som gäller för er studenter?

Tillbaka
Topp