Billig Dv-kamera för amatörfilmning

Jarle

Aktiv medlem
Jag och en vän håller på att göra en film (klättring, forspaddling och i huvudsak skidor) och jag tänkte nu, efter vissa "tekniska" problem med en kamera, införskaffa en billig kamera.

Har kikat på en Panasonic NV-GS27, dels för att jag får ett ruggigt bra pris, men även för zoomen och att det finns någon inställning för snöfilmning.

Någon som har en åsikt om kameran? Finns information på http://www.netonnet.se/ : Foto & Videokamera > - MiniDV. Är student och har därmed en mycket tight budget, man vill ju ha råd att åka skidor med.

Såg även den här http://www.blocket.se/vi/9768666.htm?ca=16_s inte en aning om vad det är, men letade på formuet och läste att jvc har väldigt dåligt antiskak.

Finns det någon annan billig kamera så är jag öppen för förslag, behöver inte vara jättebra, den ska användas till filmning för vårt projektarbete.

/Robert

Själv har jag nån billig samsung kamera köpte den för 2500kr på elgiganten förra året. den har absolut inga flashiga funktioner men funkar jätte bra att filma med. Jag kör med ett 0,3X vidvinkellins på min kamera, det gör att det inte blir skakigt. Sen nåt att tänka på är ju att du behöver ett stort batteri, kylan drar ut batteriet väldigt fort!

Måste man ha speciella fästen/doningar för att fästa en sådan lins? annars hade vi tänkt att köra med stativ, kanske slipper det problemet då...

Vi tänkte ha ett par-tre stora batterier med oss ut varje dat, bara för att.

Hur blir filmen på Tv med din kamera och hur stor upplösning har du?

Jag har använd en JVC GR-D270 som varit bra. Går även att koppla hjälmkamera till denna modell. Är du intresserad av att köpa den så går det också. Se annons här på FR.

jag köpte en billig sony på siba, blev ca 4000 med försäkring, stativ o så. funkar helt ok. Sony DCRHC23 heter den

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp