Billiga komradios från USA - någon som är intresserad?

spOnkan

Medlem
Jag har funderingar på att ta hem ett parti komradios från USA för vintern och vill fråga om det finns något intresse att köpa. De jag har fått en offert på motsvarar den som teknikmagasinet säljer på denna länk:

http://www.teknikmagasinet.com/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=580145 för 1699:-

Dessa skulle kosta runt/drygt tusenlappen för 2 st inklusive bordsladdare och uteffekt på 1 watt/8 km (inte 0,5W/5km som de europeiska tex teknikmagasinets) Dessutom behöver man inte bli störd av andra eftersom man jobbar på amerikanska frekvenser. Är det någon som är intresserad så hör av er, behöver några fler för att det ska bli ekonomiskt vettigt att ta hem.

/Eric

Du säger "...amerikanska frekvenser..."

Betyder det att man inte KAN prata med nån, som har den på vår kontinent så populära europeiska varianten?

Precis,

Du slipper alltså bli störd av 18 andra tyskar om du är på en större skidort, MEN om dina polare just köpt upp sig på ett par billiga SIBA-varianter så kan du troligtvis inte kommunicera med dem heller.

Europeiska jobbar på 466 Mhz medan amerikanska jobbar på 462 och 467 Mhz.

/Eric

Vi köpte ett gäng t5422 i vintras i frankrike för en bra bit under tusenlappen per par, med bordsladdare och extra skal så slå till i europa istället. Om det inte är för att få ligga på en annan frekvens vilket som redan sagt både har sina för och nackdelar. De amerikanska kan som sagt inte arbeta tillsamans med europeiska som t.ex just t5422, vilket ibland kan bli synnerligen irriterande...

Ha en bra vecka! /Oskar

Jovisst kan det vara irriterande Oskar. Största anledningen till att jag kör med amerikanska varianter är att de har dubbla räckvidden. Då kan man få tag på människor över hela berget, istället för att de försvinner så fort de åker bakom ett bergskrön, vilket ibland kan bli synnerligen irriterande...

hej / Eric

jobbigt bara att bordsladdarna förmodligen inte kommer fungera i våra el-uttag...

"Största anledningen till att jag kör med amerikanska varianter är att de har dubbla räckvidden."

Vilket gör dem olagliga i Sverige om jag inte missminner mig. Vad säger farbror polisen om man använder dessa tingestar?

köp jaktradioapparater...

håller bra, tål både kyla & väta bra, sänder långt å fint, är helt lagliga och kostar typ 1500 om man köper dom på senhösten (nov/dec) när det är rea på jaktgrejer.
Dom har även 32 olika kanaler så det är bara att välja bort tysken, vilken förmodligen har köpt sin blyss radio på just teknikmagasinet.

vet inte men varför köpa nått på teknikmagasinet överhuvetaget?!?

Tillbaka
Topp