Billiga pjäxor via internet?

Wikingen

Medlem
Polare ska ha nya pjäxor. Finns det någon speciell sida där dem möjligtvis säljer fjolårets pjäxor till extrapris? Eller överhuvudtaget någon utländsk sida där pjäxor är billigare än här hemma?

mvh/

Calle

Köp INTE pjäxor på nätet, pjäxorna är det viktigaste i hela utrustningen och de skall sitta perfekt. Ta med honom till en markbutik och prova prova prova! Spela roll vad det kostar, då är det bättre att snåla på skidorna.

Men kolla med närmaste butiker, det kan finnas förra årets pjäxor kvar på lager om ni har tur. Men köp inte på nätet ffs, en annan sak i och för sig om han redan provat ut ett par pjäxor som finns billigare på nätet.

Senast ändrad:
IQ:n här är på en otroligt hög nivå nu matti_skidor...

Din kompis ska INTE köpa Salomon 1080 Flyer om han inte provat dem och tycker att de är bra.

Senast ändrad:
Matti_skidor: Jag hoppas att du förstod att jag var ironisk och tyckte du inte riktigt förstod att man kan säga en pjäxa så där bara... Jag skulle aldrig kunna ha den pjäxan...

//H

hittar du en sida så kan du ju alltid försöka hitta en butik med sámma pjäxor och testsa fär och sen köpa på näten, men som sagt så ska man aldrig köpa pjäxor om man inte testat dom då dom är de viktigaste som drakbabis sa. det är så olika från person till person vad som sitter skönt.

Om man köper pjäxor i en skidbutik så ser dom oftast till att dom passar dig, lästning ingår oftast oxå då. Så köp i fackbutik...

//H

Om man vågar chansa lite så kan man gott køpa pjæxor på nætet.

Ett exempel:

Ifjol køpte jag komplett ny skidutrustning.
Hade bara kørt bræda dom senaste vintrarna så pjæxorna från -94 høll inte måttet nær dom drogs fram igen.
Jag var instælld på att køpa randonnée-pjæxor men tyckte att dom var så fruktansvært dyra i Norden.

Gick runt från affær till affær och prøvade vanliga pjæxor, men hælen satt inte bra i någon av dem.

Kom fram till att jag lika gærna kunde køpa ett par Garmont Adrenalin(som jag verkligen ville ha) från nætet, chansa på storleken, føra dom till en pjæxdoktor och få dom fullstændigt støpta efter mina føtter, och det skulle fortfarande bli billigare æn om jag køpte dom i butik i Norden.

Nær dom anlænde visade det sig att dom passade helt perfekt på foten redan från børjan, så det blev ingen modifiering.

Så man kan visst køpa pjæxor på nætet!

Klart det går, men det är ju inte bra du kan ju ha otur och få ett par som inte sitter skönt.
men somsagt om du hittar en sida som säljer bra pjäcor till ett bra pris försök hitta en butik som säljer samma pjäxor som du vill ha och testa dom innnan så du vet att dom sitter.

Off-topic: micke_finland varför skriver du med norska bokstäver?

Klart man kan chansa, men har man inte råd med nya pjäxor i butik kan du väl köpa ett par begagnade som man kan testa innan.

KaILe sa:
Off-topic: micke_finland varför skriver du med norska bokstäver?
Han har väl köpt en billig norsk dator på nätet ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp