En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 inte nödvändigtvis suger

En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 inte nödvändigtvis suger
Prima liv! Le Chazelet måste ha någon sorts rekord i kvoten mellan kvalitet på skidområde vs kvalitet på pistkartan... Motsvarande ort i fjällen hade nog haft 39000 bäddar och 23 paddelbanor.

Den där släpliften Plateau d'Emparis på västra sidan ser t o m längre ut än Gunniliften i Tegefjäll. Men det är den inte vid kontroll, bara betydligt bättre höjdskillnad. 424 m höjd är inte dåligt för en släplift, kanske rekord för en POMA nutcracker? Hittar bara Hohstock i Belalp med bättre höjdskillnad bland alpernas släpliftar.

Visa bilaga 46358

Visa bilaga 46359
Får inte glömma den legendariska nötknäckaren Greppon Blanc i 4Vallees med sina 468 fhm.!

Senast ändrad:
vilken underbar tvist på tråden med vilken ”nut cracker”-lift som är bäst/värst?!

trodde först att jag hade klickat in mig på fel tråd….. love it!

se så nu alla glada, befria mig från mina Atrisar så att jag lägga upp en bild på min nya setup

/C

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp