I Tyskland finns en hotellkedja som heter Etap. Hotellen ligger oftast nära Autobahn. Rummen är strikt standardiserade. Man betalar samma pris för 1 person som för 3 personer (= max antal pers i ett rum). Man kan beställa en enkel men acceptabel frukost också.
I Frankrike heter mosvarande kedja Formula 1. Samma koncept, men ännu lite enklare, ibland gemensam toa och dusch. Rummen är rena, avskalade, väggfasta möbler, TV och inget mer. Men vad gör det när man bara är ute efter en säng att sova i. Och priset är acceptabelt.
Tyska Gasthaus och Zimmer (B&B) har ju däremot en helt annan mysfaktor, helt rätt.
Det kan ta lite tid att förirra sig in på småorterna och sen hitta ut igen.
Om man inte har navigator, och det har man ju inte...
/A