Billigast till Tre Dalarna?

DynastarTM

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att dra ner en vecka till tre dalarna i vinter (helst Val T) men vet inte vilket resebolag jag ska välja.
Har kollat lite och hittar resor med lionalpin....men satan va dyrt det blir.
Sen är det ju Langley Travel som verkar ok ...men lift kortet är bara lokalt vilket betyder att det bara gäller runt Val T...eller??
Hur mycket kostar tilläggför alla dalarna?

Finns det någon billigare resa dit om det viktigaste är:

Liftkort för alla dalarna ingår
Halvpension ingår
Flyg (ej buss)

Mvh Markus

Om du vill resa på lågbudget till Tre Dalarna föreslår jag följande.

1 Bil Kungsbacka - Nyköping följt av Ryanair till Grenoble, flyget går att få för under 1000 lappen t.o.r.

2 Muta nån Bummare med bil här på Freeride att hämta dig för en rimlig peng på flygplatsen (Finns säker nån i desperat behov av pengar i ValD ValT regionen).

3 Boka ett billigt boende i "Brides Les Bains". Hos t.ex. sembo.se går det att få en lägenhet för 4 pers en vecka från 2400kr beroende på vilken vecka man väljer. Förvisso en riktigt trist by, men är man bara där för skidåkningen så funkar det. Finns en kabin som går direkt från byn upp till Maribel, centralt i de tre dalarna.

4 Köp liftkort, åk skidor och njut.

På detta sätt går det att få en vecka med resa, boende, liftkort för ca 4000 spänn. Så lagar man maten själv om man vill vara riktigt sparsam.

Men detta alternativ är bara om du vill ha det absolut billigaste så klart. Skidåkningen blir densamma, men partyfaktorn är dessvärre låg för att inte säga obefintig i Bridges Les Bains, även om det egentligen inte är nåt fel på själva byn som sådan.

/JN

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp