Billigaste Alp-orten?

• Trådstartare Trådstartare banarne
  • Start datum Start datum
B

banarne

Guest
Billigaste Alp-orten?
Vart i alperna är det billigast med liftkort/boende och allt sånt där? Vet nada.

Hoppas på svar :)

Billigaste Alp-orten?
Prova Maribor i Slovenien. Där är det nog billigt så det föreslår. Även Kroatien kan nog locka med några lågprisställen.

Billigaste Alp-orten?
Har inte åkt skidor i varken Slovenien eller Kroatien så vet inte hur åkningen är där.
Tror säkert att det finns en hel del bra åkning dock tycker jag att innan du åker så bör du begrunda ordspråket "smakar det så kostar det".

Billigaste Alp-orten?
Nosskire sa:
Ryssland verkar ju nice... Billigt flyg dit, hyffsat billigt boende och liftkorten kan väll inte vara dyra?
Jo orter som Cheget osv. runt Mt Elbrus sägs ju ge väldigt bra skidåkning. Dock troligtvis väldigt "exotiskt" liv runt om och i byn, vilket egentligen inte behöver vara något negativt. En upplevelse!

Dock vet jag inte om det rådande läget i Georgien har någon inverkan på resemöjligheter dit eller säkerhetsfrågor. Tål att undersökas innan man beger sig dit.

Billigaste Alp-orten?
xzimmit sa:
Nosskire sa:
Ryssland verkar ju nice... Billigt flyg dit, hyffsat billigt boende och liftkorten kan väll inte vara dyra?
Jo orter som Cheget osv. runt Mt Elbrus sägs ju ge väldigt bra skidåkning. Dock troligtvis väldigt "exotiskt" liv runt om och i byn, vilket egentligen inte behöver vara något negativt. En upplevelse!

Dock vet jag inte om det rådande läget i Georgien har någon inverkan på resemöjligheter dit eller säkerhetsfrågor. Tål att undersökas innan man beger sig dit.
Jag har gjort lite efterforskningar om just cheget, men det är svårt att ta sig dit. Är lättare om man får tag på en arrangör, helst rysk men även svensk.
Det rådande läget gör ju inte stället mer attraktivt, dessutom kommer det definitivt inte bli billigare - du vill väldigt gärna åka med lokal guide i Cheget.

Bor man i norra sverige är Kirovsk i ryssland ett alternativ. Från Luleå når man det på 12-18 timmar (beroende på hur många papper som måste vändas och stämplas)
Billigt och med massor av rysk charm! (har lite bilder därifrån i mitt fotoalbum)
Annars skulle jag satsa på krasnay polyana - rysslands svar på Åre, typ.

För bra, billig skidåkning skulle jag nog generellt sett satsa på okända orter. Finns många guldkorn, finns tusentals artiklar om dessa guldkorn i alla skidblaskor.

Billigaste Alp-orten?
Om det ändå är lite off-topicprat om Ryssland så kan jag säga att jag nyss läste följande på UD:s hemsida.

Ryska Federationen (Ryssland)

På grund av den osäkra situationen avråder Utrikesdepartementet från icke nödvändiga resor till de ryska delrepublikerna Tjetjenien, Ingusjetien, Dagestan och Nordossetien. På grund av den kvardröjande risken för incidenter och hög kriminalitet avråder Utrikesdepartementet också från icke nödvändiga resor till andra delar av norra Kaukasus, det vill säga i Karatjajen-Tjerkessien och Kabardinien-Balkarien (inklusive Elbrusområdet) samt östra och södra delarna av regionen Stavropolskij Kraj.

Senast ändrad:
Billigaste Alp-orten?
tack för alla svar! ryssland är ju dock svårt med språket, om man inte kan ryska. hade tänkt säsonga eller likanden nämligen, men det löser sig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp