Billigaste ner-resan

Billigaste ner-resan
Allra billigaste är att köra ner med ett par personer som skall till samma ort.
Sen är det nog rätt billigt att köpa en sista minuten buss biljett hos något resebolag.

Mvh
Daniel Karlsson

Billigaste ner-resan
Beror på vart du ska helt klart. Jag kollade med Langley och att åka buss ner med dem. Då köper man en t/r biljett visserligen men då skiter man i returen såklart. Den kostade hade jag för mig 1700 till Chamonix. Men priset ligger nog därimellan 1500 - 2000 för buss.

Buss är ju bra då du kan ta med dig lite mer packning. 1 Trunk , ett handbaggage och sen skidfodralet.

Flyg, vet inte om det är så mkt dyrare men kan dock vara krångligare. Tar inte så lång tid som buss vilket är en fördel. Men sen är det det med baggage. Då kan inte ta med så mkt. Tror det gäller samma som bussen men då att flyget tar exatra för övervikt osv. På bussen är dem inte lika noga med det. Flyg när jag kollade t/r biljett 15 Jan - 5 maj = 3300 med flygskatt.

Sen att gå ihop ett gäng och åka ner med bil är ju bäst tycker jag. För det första - Roadtrip som förmodligen slår allt. Är man 4 st som ska ner (tex. chamonix) så räkna med 3000 i soppa. 1500 - 1700 var fram och tillbaka dock men sen åt andra sidan så har ni en bil att ta er runt med, handla mat osv. Nån nackdel kan ju vara att ni måste serva bilen. Sen en viktig del är att sätta på snökedjor på däcken.....

Kan ju tillägga att mina priser såklart inte man ska kolla sig blint på men jag tror att dem ligger däromkring. Buss och flyg har jag kollat upp men bil är jag mer osäker ang. soppa.

Billigaste ner-resan
Letar sjælv efter billig resa till Chamonix...

Går att flyga vældigt billigt med Ryanair. En enkel biljett Stockholm - Paris 20 dec. kostar 260 sek inklusive skatt. Dærifrån kostar det ca. 690 sek med tåg till Chamonix. Om det nu var dit du skulle... Blir iofs. en del byten vilket kan vara krångligt med all packning, men priset (ca. 950sek) blir ju ganska atraktivt...

Lycka till!

Billigaste ner-resan
Hmmm...ang. Ryanair.

De har maxvikt för bagage 15 kg, skidor kostar 250 kr extra, åka in
till Paris 150 kr....Ryanair är bara bra om du reser utan packning.

Billigaste ner-resan
Mitt resesällskap hittade flyg med virgin från Bromma till Geneve för 700 och med snowflake från Lyon hem för 595.

Billigaste ner-resan
När jag åkte ner förra året flög jag med Virgin Express. Sthlm-Bryssel, Bryssel-geneve. Med transfer gick det på 1100 kr tror jag.

Billigaste ner-resan
om man skall till zell am see/kaprun med omnejd är det nog billigast och enklast att åka med min och min kompanjons bil bil

Tillbaka
Topp