Billigaste vägen till alperna?

Livian

Ny medlem
Någon som har ett hett tips på hur man tar sig till alperna på billigaste sätt? När är det billigast att åka och med vilket färdmedel?
Alperna är ju ett ganska så stort område rent geografiskt så om du har ett tips på hur man tar sig till en specifik ort så dela med dig av det ändå!
För min egen del så är jag mest intresserad av att ta mig från Göteborg till Verbier.

Försök få en plats i en buss med nåt resebolag. Vet dock inte vilka som kör resor till Verbier. Åkte själv med UCPA från GBG till Val T för 800:-, ToR, har jag för mig...

En väg kan vara att fråga på fraktbolagen om de har någon långtradare som ska köra söderut. Jag fick ett erbjudande om att få åka med en sådan (till Wien iofs) gratis senast jag skulle försöka ta mig till de österrikiska alperna på billigast möjliga sätt. Just den fraktaren skulle dock köra med dynamit i lasten, så jag backade artigt ur :) Med lite flyt kanske nån kör genom alperna till Italien eller nåt sånt.

Jag skuttade på en sista minuten till Val thorenz med lion før 495 :- plus transferbuss før 160:-. skulle visserligen till Anton men de slæppte av mig på vægen o så tog jag tåg sista biten dærifrån! Jækligt smidigt!! Fast osækerheten var ju ganska stor att komma ivæg innan jag kom på att jag kunde ta en buss som inte var speciellt full o ta mig vidare sjælv efter vægen!

Tillbaka
Topp