Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste vallan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1195391" data-attributes="member: 145112"><p>Jodå, har haft känslan utav både nyskidor, nyvallade skidor och kassa skidor, så nog vet jag skillnaden alltid. </p><p>Har i snart 20år bott på en av de större skidorterna i Sverige, har dessutom jobbat i skidbranchen under i stortsett hela den tiden. Så testa skidor är lite utav mitt jobb.</p><p>Har varit rätt nördig när det kommer till skidvård med, så har lagt åtskilliga timmar i vallaboden</p><p>Har åkt skidor som är racepreppade utav en serviceman som jobbar/jobbade på världscupen</p><p>Har isider koll på vilket vallaföretag som samarbetar med P-tex, som tillverkar de flesta belag som finns på bra skidor. </p><p>Har även jobbat i sportaffärer och i skiduthyrningar </p><p>Så har inte superkoll på vallning, men betydligt mer koll än de flesta, försöker åka 2-3dagar i veckan under säsong(nov-maj), så åker inte heller mest, men även där, mer än de flesta.</p><p>Om jag rädd om mina skidor! Äger nog bara några gamla skidor, men har just nu bara 11 par nya i förrådet, och jodå, tar hand om dem.</p><p></p><p>Nyslipade skidor däremot, där har man den stora skillnaden, att lämna in eller om man har koll slipa sina skidor själv är det jag kan rekommendera, vallan man lägger på slits bort efter ett par åk, medan strukturen är där det man märker skillnad på glid.</p><p></p><p>Så mitt förstaårs säsongar tips är att lära känna någon som jobbar i sportshopp/uthyrning, och lägga pengarna som var tänkt till valla på antingen någon god dryck eller nattamat och muta dem med, och därmed få en ingång till billig skidslipning. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1195391, member: 145112"] Jodå, har haft känslan utav både nyskidor, nyvallade skidor och kassa skidor, så nog vet jag skillnaden alltid. Har i snart 20år bott på en av de större skidorterna i Sverige, har dessutom jobbat i skidbranchen under i stortsett hela den tiden. Så testa skidor är lite utav mitt jobb. Har varit rätt nördig när det kommer till skidvård med, så har lagt åtskilliga timmar i vallaboden Har åkt skidor som är racepreppade utav en serviceman som jobbar/jobbade på världscupen Har isider koll på vilket vallaföretag som samarbetar med P-tex, som tillverkar de flesta belag som finns på bra skidor. Har även jobbat i sportaffärer och i skiduthyrningar Så har inte superkoll på vallning, men betydligt mer koll än de flesta, försöker åka 2-3dagar i veckan under säsong(nov-maj), så åker inte heller mest, men även där, mer än de flesta. Om jag rädd om mina skidor! Äger nog bara några gamla skidor, men har just nu bara 11 par nya i förrådet, och jodå, tar hand om dem. Nyslipade skidor däremot, där har man den stora skillnaden, att lämna in eller om man har koll slipa sina skidor själv är det jag kan rekommendera, vallan man lägger på slits bort efter ett par åk, medan strukturen är där det man märker skillnad på glid. Så mitt förstaårs säsongar tips är att lära känna någon som jobbar i sportshopp/uthyrning, och lägga pengarna som var tänkt till valla på antingen någon god dryck eller nattamat och muta dem med, och därmed få en ingång till billig skidslipning. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste vallan?
Tillbaka
Topp