Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste vallan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1195400" data-attributes="member: 145112"><p>Alltså, visst lägger man på valla ibland när man slipar dem, inte alltid dock, väldigt ofta så struntar man i det beroende på väder. Men kör uteslutande med den upphettade vallan som man lägger på efter skidorna gått igenom skidslipen</p><p></p><p>För många år sedan, kanske 15 om man skall vara ärlig, så körde jag en hel säsong utan att varken valla eller slipa skidorna, höll bara stålkanterna i skick, och de funkade galet bra när det blev vårslask</p><p></p><p>Har som sagt rätt många skidor, och hinner givetvis inte åka på alla regelbundet, så några kan mest stå i förrådet utan att åkas på utav olika anledningar, och de funkar fint när jag väl tar ut dem, kollar stålkanterna försäkerhetsskull bara.</p><p>Andra skidor är ute mest hela tiden, och slipar inte den speciellt ofta heller, kanske 1gång i månaden, max, och då har jag möjlighet att slipa och fixa mina skidor gratis på flera utav verkstäderna i byn </p><p></p><p>Har några flytande vallor ligger i bilen, som jag har på skidorna när det är riktigt slaskigt på vårarna, men det är nog mest för att man vill försöka få bort ev sug under skidorna, vetetusan om det ens funkar, men försöker iallafall. Så, visst jag vallar lite ibland med</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1195400, member: 145112"] Alltså, visst lägger man på valla ibland när man slipar dem, inte alltid dock, väldigt ofta så struntar man i det beroende på väder. Men kör uteslutande med den upphettade vallan som man lägger på efter skidorna gått igenom skidslipen För många år sedan, kanske 15 om man skall vara ärlig, så körde jag en hel säsong utan att varken valla eller slipa skidorna, höll bara stålkanterna i skick, och de funkade galet bra när det blev vårslask Har som sagt rätt många skidor, och hinner givetvis inte åka på alla regelbundet, så några kan mest stå i förrådet utan att åkas på utav olika anledningar, och de funkar fint när jag väl tar ut dem, kollar stålkanterna försäkerhetsskull bara. Andra skidor är ute mest hela tiden, och slipar inte den speciellt ofta heller, kanske 1gång i månaden, max, och då har jag möjlighet att slipa och fixa mina skidor gratis på flera utav verkstäderna i byn Har några flytande vallor ligger i bilen, som jag har på skidorna när det är riktigt slaskigt på vårarna, men det är nog mest för att man vill försöka få bort ev sug under skidorna, vetetusan om det ens funkar, men försöker iallafall. Så, visst jag vallar lite ibland med [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste vallan?
Tillbaka
Topp