Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste vallan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jung" data-source="post: 1212049" data-attributes="member: 41231"><p>Under alla mina säsonger har jag aldrig vallat!</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Att valla freeride skidor är ofta lite onödigt. Om du vallar de så öppnar du porerna som då gör att du måste fortsätta valla för att hålla de mättade. Du får bra glid en halv dag av vallan sen är du nere på basen så är det bara att valla om, om du vill ha kanonglid.</p><p></p><p>När jag säsonga valla jag skidorna med grafit över sommaren för att skydda belagen. Sen fick det duga för vintern.</p><p></p><p>Valla på men på ett brant berg med kall snö märker man väldigt liten skillnad om man har vallat skidorna. På våren gör vallningen större skillnad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jung, post: 1212049, member: 41231"] Under alla mina säsonger har jag aldrig vallat! Att valla freeride skidor är ofta lite onödigt. Om du vallar de så öppnar du porerna som då gör att du måste fortsätta valla för att hålla de mättade. Du får bra glid en halv dag av vallan sen är du nere på basen så är det bara att valla om, om du vill ha kanonglid. När jag säsonga valla jag skidorna med grafit över sommaren för att skydda belagen. Sen fick det duga för vintern. Valla på men på ett brant berg med kall snö märker man väldigt liten skillnad om man har vallat skidorna. På våren gör vallningen större skillnad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Billigaste vallan?
Tillbaka
Topp