billigaste wakeboarden?

billigaste wakeboarden?
Glöm inte att den billigaste wakeboarden är också den sämsta...
Jag har som tumregel att ALDRIG köpa det billigaste eftersom möget bara går sönder direkt och så tvingas man köpa nytt, vilket bara blir dyyyrt.

billigaste wakeboarden?
Äh, jag har en Free Motion (nånting liknande en Squirt) med Lf Hi Suction bindningar som jag gav 1800:- för. Och den duger gott, även för små bortskämda prylnördar som er.
Har provat flera olika dyra modeller (Liquid Force Trip, Balance, Super Fly, Double Up Promodels etc) och jag känner inte att det ger så mkt mer att betala 4000kr-?????kr mer för en sådan.

Fenorna och bredden/längden på brädan gör mer skillnad!

billigaste wakeboarden?
Ska du ha en bra wakeboard som går att åka med så ligger en ny bräda på ca. 4000:- + bindningar på ca: 2500:-.
Men det finns en kanska stor marknad för begangnat så besök www.skimarine.se för ny bräda eller www.wakeboard.nu för en begangnad. Jag hade rekomenderat en beg bräda.

billigaste wakeboarden?
Så vidare du inte är proffs kommer du inte känna skillnad på en bräda för 2000 och en för 4000. Det är inte som en bil där en dubbelt så dyr bil är snabbare, snyggare och mer komfortabel, utan här är skillnaden vikten, vilket material den är gjord i, vilket pop den har och vilken design. Åkaren gör mer än brädan i detta fallet.

kolla in på www.steffo.nu också finns en del beg wakeboards där

billigaste wakeboarden?
Skönt om den inställningen rådde när vi rekommenderade skidor/brädor. Det är inte många varor där dubbelt pris medför dubbel prestanda - tyvärr :(

billigaste wakeboarden?
Tyvärr så är det oftast så att samma mentalitet inte funkar på skidor/brädor.

Inte så stor koll på längder tyvärr, beror ju en del på hur mycket du väger och hur duktig du är på att åka.
Men skulle kunna tippa på: nåt liknande 165cm = 125~135.

Jag är själv 180cm och åker på en 133cm kort bräda (min longboard är längre...)som ska köras kort, men den är dock är väldigt bred. För er som är lite insatta så liknar den en LF Squirt i formen.

billigaste wakeboarden?
Ju kortare ju lättare att trixa med. Eller hur? Ju längre ju stabilare asså man har bättre kontreoll i högre hastighet. Har jag rätt?

Bredd o fenor har jag ingen aning om.

billigaste wakeboarden?
Du ska nog ha en bräda som är 136 lång.
Det är stor skillnad på en ny bräda som kostar runt 2000:- och en riktig wakeboard, jag lovar.

billigaste wakeboarden?
Men du lungan1. På den sidan du rekommenderade fanns det ju brädor billigare brädor än va du sa. Skillnaden var ju bara att det inte fanns nåt mönster på dem. Ex. en bräda för 4000:- med ett mönster på och samma bräda för 2000:- som är helt svart istället. En svart wakeboard är väl en riktig wakeboard.

Då är det väl bättre att rekommendera den billiga (svarta) i en sån här tråd. Eller hur..

billigaste wakeboarden?
helt klart att en svart bräda också är en bra wakeboard. jag menar att man ska inte köpa den billigaste brädan bara för att man ska tjäna pengar pengar på det, man lär ångra sig kanska fort att man inte la 1500-2000:- till för en bättre bräda. Det finns ju plast bräder från tex olika företag som inte sysslar huvudsakligen med vattensport som inte är någon höjdare.

billigaste wakeboarden?
Min kusin fick en Obrien signed model för 8200kr i student present och den är riktigt skön =) och mina kompisar har en för typ 4000kr. Jag är inget proffs, jag kan hoppa och och lite sånt men jag känner helt klart en skillnad !

Tillbaka
Topp