Billigt boende i Iran

raskolnikov

Ny medlem
Billigt boende i Iran
Jag drar till Iran i vinter för sex veckors ljuvlig skidåkning etc. Vi är tre grabbar som ska ner och får besök av tre andra under 1-2 veckor. I Åka Skidor stod det att man kan hyra hus för ca 80:- natten - spartanskt men tak över huvudet. Är det någon här som har gjort det och vet vad man kan vänta och om denna prisangivelse är rimlig?
Åka skidor brukar normalt vara ganska fancy med priser (dyra alternativ) och detta lät mycket lockande!

Med önskan om svar // Johan

Billigt boende i Iran
Det kan säker stämma att priserna för boendet var det som står angivet vintern 2003.Var nere samtidigt med Åka Skidor och undrar vilka hus de menade. Det finns hus/stugor precis i anslutning till backarna (har för mig att de var mycket dyrare), men eftersom dom hyrde in sig nere i byn vet jag inte om det är där som de syftar på. Med tanke på att de bodde hos en person som Adrian på Pathfinder Travels känner sedan tidigare så kanske de 80 kronorna var ett specialpris. Hyr ni nere i byn så är det ett par kilometer till backarna så det krävs att ni har tillgång till transport. Med spartanskt menas fotogenvärme och fotogenlmpor så alla kläder luktar en del efteråt. Man sover på mattor på golvet. En varm sovsäck kan vara bra. Toaletten kan var ett hål i marken, men kan även vara en kall vattentoa vid sidan om, det samma gäller duschens/tvättmöjligheternas beskaffenhet.
Det var inte så att Åka Skidors team åkte omkring helt själva. De hade en stor hjälpa av Adrian som var med dom hela tiden och kunde hjälpa till med språket och sedvänjor när så behövdes och även såg till att de fick träffa flera personer från bygden. Det samma gäller en annan skandinavisk tidning (Tror att det var Friflyt) som också tog hjälp av Pathfinder.

Har ni fått tips om något boende? var nere i byn och "skyltarna att rum uthyres" står inte direkt som spö i backen.
/John

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp