Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Biltråden!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farsan56" data-source="post: 1197416" data-attributes="member: 145369"><p>Nu har ju livet inte alltid varit nyare bilar. En gång i tidernas begynnelse hade jag en gammal wv-surfbuss. Praktisk, bara att kasta in brädor, segel mm. En typisk sommarbil.</p><p>Bra stark motor: haha. Värme: nja. Stereo: Walkman med hörlurar.</p><p>Den fick följa med när jag skulle jobba/skida i norska fjällen en vinter. </p><p>En dag när vi skulle upp mot Hardangervidda gav värmekammrarna upp och fyllde bilen med avgaser. Ner med rutorna och öppen sidodörr så var det löst för stunden.</p><p>Ett par veckor senare smäller det till bakifrån bilen. Det var bromsbackarna som lossat i ena hjulet och snurrade med. Det var bara skrot. Lämna in och laga i Norge? Tänk så många afterskiöl det hade kostat. Nä, vi rensade ur skiten och klämde ihop bromsröret. Tänket var: fyra bromsar är bäst, men tre bromsar är mycket bättre än inga bromsar.</p><p>På väg hem till Gbg fram på vårkanten kommer jag precis ur Tingstadstunneln när det rasslar till och drivningen upphör.</p><p>Då har ena drivaxeln lossnat och släpar i marken. Fan, men tur att det inte hände i tunneln.</p><p>Den fick rulla som surfbuss en sista sommar innan jag sålde den billigt.</p><p>Det kanske inte var bättre förr, men det var onekligen mer spännande.</p><p>I morgon går jag till liften, säkrare så!</p><p></p><p>God fortsättning önskar eder C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farsan56, post: 1197416, member: 145369"] Nu har ju livet inte alltid varit nyare bilar. En gång i tidernas begynnelse hade jag en gammal wv-surfbuss. Praktisk, bara att kasta in brädor, segel mm. En typisk sommarbil. Bra stark motor: haha. Värme: nja. Stereo: Walkman med hörlurar. Den fick följa med när jag skulle jobba/skida i norska fjällen en vinter. En dag när vi skulle upp mot Hardangervidda gav värmekammrarna upp och fyllde bilen med avgaser. Ner med rutorna och öppen sidodörr så var det löst för stunden. Ett par veckor senare smäller det till bakifrån bilen. Det var bromsbackarna som lossat i ena hjulet och snurrade med. Det var bara skrot. Lämna in och laga i Norge? Tänk så många afterskiöl det hade kostat. Nä, vi rensade ur skiten och klämde ihop bromsröret. Tänket var: fyra bromsar är bäst, men tre bromsar är mycket bättre än inga bromsar. På väg hem till Gbg fram på vårkanten kommer jag precis ur Tingstadstunneln när det rasslar till och drivningen upphör. Då har ena drivaxeln lossnat och släpar i marken. Fan, men tur att det inte hände i tunneln. Den fick rulla som surfbuss en sista sommar innan jag sålde den billigt. Det kanske inte var bättre förr, men det var onekligen mer spännande. I morgon går jag till liften, säkrare så! God fortsättning önskar eder C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Biltråden!
Tillbaka
Topp