TexMurphy
Ny medlem
Bindingsvalet... Look eller Salomon eller....
Är grymt nöjd med mina Rossi bindingar som jag har på mina Karma skidor.
Nu så letar jag efter binding till ett par nya fetlagg.... Vi pratar 110+ midja på skidorna plus att jag är rätt tung så det är minst 16 DIN som gäller...
Det jag funderar på är
*Salomon - STH 16
Look bindingar
*Rossignol Axial2 200Free xxl white 07/08
*Dynastar PX 18 Racing WIDE CRAZY/BLUE 2007-08
Övriga
Tja Marker, Ficher, Atomic, Vist, va f-n som...
Som sagt jag gillar Look bindingarna. Jag tycker dom är gör smidiga i offpist. Lätta att hantera och har inte tjuvlöst någonting alls.
MEN.
Jag är lite sugen på ett par BCA Trekkers (altså randoner insteg) och det funkar inte bra med Look hälen. Någon som vet vad det finns för alternativ när det gäller Trekkers. Om inte annat någon som har någon åsikt om vilka andra binindgar än Look jag skall sattsa på??
Tex
Nu så letar jag efter binding till ett par nya fetlagg.... Vi pratar 110+ midja på skidorna plus att jag är rätt tung så det är minst 16 DIN som gäller...
Det jag funderar på är
*Salomon - STH 16
Look bindingar
*Rossignol Axial2 200Free xxl white 07/08
*Dynastar PX 18 Racing WIDE CRAZY/BLUE 2007-08
Övriga
Tja Marker, Ficher, Atomic, Vist, va f-n som...
Som sagt jag gillar Look bindingarna. Jag tycker dom är gör smidiga i offpist. Lätta att hantera och har inte tjuvlöst någonting alls.
MEN.
Jag är lite sugen på ett par BCA Trekkers (altså randoner insteg) och det funkar inte bra med Look hälen. Någon som vet vad det finns för alternativ när det gäller Trekkers. Om inte annat någon som har någon åsikt om vilka andra binindgar än Look jag skall sattsa på??
Tex