Bindning för offpist

Labiengo1080

Ny medlem
Bindning för offpist
Har ganska nyligen inhandlat ett par nya extrem big block skidor och längtar redan efter de planerade resorna till alperna under säsongen. Är dock inte säkert på vad för bindningar jag ska slänga på mina nya skidor.

Tänkte först ta ett par vanliga salomon 914 för de har funkat bra till mina andra pistskidor, men om det är någon som har nåt bättre och komma med och i sådana fall varför, så får ni gärna dela med er.

Mvh Patrik

Bindning för offpist
skit samma bara det går att skruva dom i botten!!! och ett halvt varv tilbaka!!! hehehe

Nei har inget seriøst svar....

Bindning för offpist
Jag ska själv sätta på ett par salomon s914 på mina offpistlagg. Annars så kan du ju kika på ett par rossignol axial 140. Har aldrig kört på någon av dem tidigare men har fått höra bra om båda bindningarna till offpistskidor.

Bindning för offpist
Jag har varit med om själv, och hört av andra, att Salomon 914 (och 912) efter en tids användning (uppskattar runt hundra åkdagar) ofta börjar gänga upp skruven på framdelen som justerar bredden på bindningen mot pjäxan. Följden blir att pjäxan glappar i sidled. Dessutom vet jag att minst ett par 914 började tjuvlösa lite då och då efter ungefär lika lång tid (antagligen pga slappare fjädrar). Vet dock inte hur vanliga dessa problem är.
Jag skulle satsa på ett par 916 som verkar betydligt rejälare. Eller ett annat märke.

Tillbaka
Topp