Bindning

stahlViktor

Ny medlem
Bindning
Hej !

Jag lämnade in mina skidor i vemdalen för att byta bindining för min marker bindning
gick bara sönder och nu undrar jag om det bindningen jag fick är shit också ! jag ahr ett par pe och jag fick en salomon bindning som ser ut som de på hyr skidorna ni vet man kan holla på att flytta runt den som satan och shit !

går den att avända eller ska jag byt ut bak del av bindinigen till en vanlig ?

Bindning
dom funkar rätt. bra.. men om du ska landa mycket sw.. så kmr dom gå sönder efter ett tag iaf om du ramlar rätt mcyke också..

Bindning
jag körde sönder mina skidor förra säsongen, fick då hyra ett par skidor vilket det satt en salomon hyr-bindning på, dem ser ju bra ut, men nackdelen är att tån lossnade varje gång jag gjorde en landning, eller åkte transport(!) bindningen sög och jag fick byta skida 4 gånger tills jag fick en icke hyrbindning, kanske är jag som är dålig på att åka skidor? :)

nej men efter mina erfarenheter så är denna bindning KASS, akta dig, det gör ont

Bindning
Varje Salamonbindning (av modellen battre) maste stallas in pa ta-delen mot din pjaxa! Bade pa hojden och bredden, annars kommer du tyvarr att fa tjuvslapp hela tiden.
Problemet med hyrbindningar (oftast) ar att akaren kanner att responsen till skidan ar lite seg, eller att man far kannslan att det "glappar" mellan pjaxa och bindning / Skida bindning.
Eftersom hyrbindningar ar konstruerade sa att ta-delen och bak-delen ska kunna flyttas over storre spann, (ex pa en platta, dar man "drar" over tadelen for att sedan lasa fast den), an en "fast" monterad bindning blir det tyvarr med slitage och den konstruktioen / montering aldrig lika rigid och vridstyv som en fast bindning.
Om det gar att byta ut bakdelen sa ar det bra. Men sjalva utlosningsmekanismen skilljer sig dock inte fran andra salomon bindningar, bara fastena. Detta beror dock lite pa arsmodellen pa din bindning.

Hej.

Bindning
har salomon bindningarna samma borrnigs hål som marker? köpte ett par marker 11 innan jag fick reda på att de var kassa, så jag är i behov av att byta bindning, vilka bindningar har isf lika hål? om det nu är olika hål, är inte hajj på bindningar precis

Tillbaka
Topp