Bindningar, behöver hjälp genast!

• Trådstartare Trådstartare roedhest
  • Start datum Start datum
R

roedhest

Guest
Tjenare freeride!
Har precis köpt en ny bräda med ICS-fäste och ska självklart ha EST-bindningar till.
Det står mellan Burton Cartel EST och Burton Scribe EST.
Vilken av dom rekommenderar ni?
Sen vilken storlek ska jag ta? M eller L? Har storlek 9.5 i skor (42.5) Men kommer köpa nya till nästa säsong.
MvH

Tja!
Jag har Burton Cartel EST har dock inte provat Burton Scribe EST. Tycker att de är riktigt sköna. speciellt om du drar lite större hopp eller kör lite snabbare i pisten för dom är ganska hårda, inte alls jättehårda men hårdare än park-bindningar i alla fall.

angående storlek så tycker ja att du ska ta M för ja har exakt samma storlek som dig och det funkar bra till mina cartel. men ja vet inte om dina fötter har växt klart eller inte. måste du köpa 43or nästa säsong så vet ja inte om det passar. Ja tror det gör det men då kanske det passar bättre med L. fast som sagt de är ja inte så säker på.

Jag har för mig att Burton Scribe EST är tjejbindningar, men du kanske är en tjej, så då kan du ta size L :)

Köp Cartel EST, Scribe är tjejbindningar och kommer både bli för små och smala och lite mjuka (:

I herrbindningar bör du ha storlek M. Enligt min åsikt bör man köra M upp till storlek 11, då även ett par 11or ofta sitter bättre i M än L, men då är det på gränsen, med ett par 9.5 så ska du helt klart ha medium.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp