Bindningar burton custom

luckyy

Ny medlem
Bindningar burton custom
tjue!

jag fick snowboarden amazing i julklapp och behöver nu nya bindningar till dom...
det måste vara burton bindningar för det passar endast det till den brädan tydligen.

kan ngn vara snäll och berätta vad t.ex respons på bindningar är. jag är inte så insnöad på bindningar
så vet inte så mkt om dom...

men har hittat ett par som ska nog vara bra

Länk!

dom funkar till min burton amazing eller? borde jag välja ett par andra?
men dom här var bästa pris på:D

Senast ändrad:
Bindningar burton custom
dom funkar, men hyfsat säker på att alla bindningsmärken går att ha på burton, om den inte är en EST med kanalen.
responsen är i regel från ett till tio med ett som mjukast och tio som hårdast.

Bindningar burton custom
True! Amazing har inte ICS så det går med ett flertal andra bindningar, discarna har numera ofta ett hål extra för att passa gängorna till burtonbrädor.

Du måste ju tänka på vad du vill ha ut av bindningarna. ska du raila, hoppa, carva, puder pipe, kickers, jib...hur hårda är dina boots?

vill du ha mjuk set up genom hela eller vill du ha stabilitet någonstans? jag kör på mjuka boots, hårda bindningar, mjuk bräda för då kan jag alltid spänna åt om jag vill ha mera stöd och samtidigt inte spänna så hårt om jag ska köra rails.

Bindningar burton custom
Alla bindningar passar inte till burton brädor, men jag undrar om de bindningar med "trekantssystemet" eller vad man nu kallar det, passar de bindningarna till alla brädor och sen undrar jag hur man gör nya trådar.

Bindningar burton custom
talliali sa:
Alla bindningar passar inte till burton brädor, men jag undrar om de bindningar med "trekantssystemet" eller vad man nu kallar det, passar de bindningarna till alla brädor och sen undrar jag hur man gör nya trådar.
det finns typ burtons 3d bindningar/plattor, burtons EST bindningar, och övrigt bindningar som de flesta använder sa kallade 4x4.

3d och 4x4 är i princip bara olika plattor i bindingens botten som du kan byta ut till den andra typen om din bräda behöver det.... köp bräda, kolla vad den har för system och det är 4x4 normalt sett om det inte är en ny burton och köp vilken bindning du vill och släng pa brädan.

Bindningar burton custom
jag har en burton bräda med burton bindningar(tror de är 3d om du menar de bindningar som man skruvar i 3 skruvar som blidar en triangel), men jag tänkte köpa mig en Nitro Addict Your text to link here..., ska jag bara byta platta om den inte passar?

Bindningar burton custom
Helt riktigt, som du ser pa nitro-brädans närbilder har den 2 rader med skruvar och da skall du ha sa kallade 4x4 plattor - sa om du vill behalla bindningar köp begagnat eller i en shop ett par 4x4-diskar eller kräv dem av shoppen pa köpet med brädan :)

Senast ändrad:
Bindningar burton custom
Jag har precis samma problem fast tvärtom (?). Köpte en helt ny DCshoes bräda några månader sedan och hittade sen ett par Burton Stiletto bindningar som test exemplar så jag tog hem dom. Märkte ju dock samma sak dom dig med brädan, platterna har 4x3 triangelsystem så dom passar inte till min bräda! Det jag har gjort är att jag mailade och frågade om dom har några extra plattor från Burton så jag hoppas att dom kan fixa det!

Annars skulle man ju bara kunna byta plattorna med någon som har samma problem, antar dock att du inte har en tjejbindning i storlek M =/ Om någon har det så är det bara att kontakta mig så är jag lätt på att byta mina plattor!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp