Bindningar Gotama -05

eTTe

Ny medlem
Bindningar Gotama -05
Så har man köpt sig ett par gotama -05 or.
Och kruxet är bidningarna, vad fan ska man köpa för några?
Det är ju inte direkt bara att slänga på vad som helst när dom är 105mm i midjan.
Nån som har något tips?
Pris är relativt ovesäntligt...

mvh Emil

Bindningar Gotama -05
Det är bara att skaffa breda skistoppers så det är bara att slänga på vad som helst. Jag vet inte riktigt men jag är inget fan av markerbindningarna samt inte heller av salomon så jag röstar för Look eller rossignol.

Bindningar Gotama -05
Varför inte Markers Comp 14 Free med tillhörande breda skistoppers? Dessa stoppers passar precis......man får böja ut dem några millimeter.

Bindningar Gotama -05
Det finns bara en bindning om man ska åka tufft och det är Salomon 9-16 WC-bindning. Dom håller för allt som du kan tänkas göra med såna lagg.

Bindningar Gotama -05
jag kör Salomon S914 AXE + på mina goatama
som jag köpte i vintras. Funkar väldigt bra
både i park och terräng.

Bindningar Gotama -05
Om du vill ha en värstingbindning för friåkningsbruk verkar line ha en grym modell i år. Läste om den i förra Freeze. Dock ingen aning om var du köper den i Europa.

Bindningar Gotama -05
Frågan är hur Line:s kvalitét är. Av det jag har läst så verkar Line ha lite problem med sin kvalitét, iaf på skidorna.

Någon som kan dementera / bekräfta det?

Bindningar Gotama -05
Inget fel på Line! Det var en snubbe som hade hört det av en kompis som hade en kompis osv.... http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8839

Vet ingen som som haft problem med Line men jag kan räkna upp många som reklamerat andra märken....
En bra sak med Line är att de är lätta att ha och göra med till skillnad mot andra märken och deras säljare som alla verkar komma direkt från ett försäkringsbolag...
Tyrolia har riktigt feta skistopper som passar på nästan alla deras bindningar så ring dem. (Interski)

Bindningar Gotama -05
Vad jag vet så är inte Line reactor bindningen fulländad ännu, och för tilfället så är det inte många av lines teamåkare som använder dem heller + att de måste användas tillsammans med en platta för att åg att montera på andra skidor än line pga ngn skumm infästning.

Och salomon s916 har jag ett par om du är intresserad.

Bindningar Gotama -05
Alpingaraget har haft dem och kommer säkert ha dem,vet inte hur det ser ut just nu. udens eller adams i göteborg har de säkert också. Ring o fråga dem så hjälper de säkert gärna till. Eller ring till salomon direkt.

Bindningar Gotama -05
Linebindningarna ser ju himla vassa ut, som en korsbefruktning mellan look och diamir.
kul att de verkligen har en egen bindning istället för att göra som alla andra och sälja markerbindningar med egna klibbor på, typ Nordica

Bindningar Gotama -05
Jag kör också på Marker comp Free. Den är bland dom lägsta bindningarna. Om du vill stå högre upp välj en annan binding eftersom dom flesta har plattor integrerade och är ca 5 mm och uppåt högre. Mina Marker har funkat utmärkt i 3 säsonger nu och sitter på en nära släkting till dina, V-Explosive.

Anders

Bindningar Gotama -05
Salomon 916 er en dyr binding her i Skandinavia. Jeg kjøpte to par fra www.sportsden.com og fikk dem hjem med jetcarrier (www.magnum.no - sender til Sverige også). Da kom de på ca. 2000 kr pr stykk i stedet for 3500 kr som de koster her hjemme. Veldig bra bindinger, men de starter ganske høyt da... DIN er fra 9 til 16.

Bindningar Gotama -05
Jag valde mellan Salomon s914 och Rossignols Axial 140 när jag köpte nya skidor för ett tag sen.
Det blev Salomon s914 eftersom den fungerar tillsammans med insatsbindningar samt att jag har negativa erfarenheter av att mecka med axialbindningar. T.ex; du måste använda en ganska grov insexnyckel för att justera axialbindningarna, vilket man aldrig har med sig när man reser. Dessutom sliter man ut plasten på "korven" om man "trampar av skidorna, och om man petar med staven slits skruven upp. Idiotiskt! Tycker salomons bindningar är mycket smartare konstruktionsmässigt. Har ägt både s912ti och s914 bindningar och jag gillar dem skarpt!

Tillbaka
Topp