Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar till camox Freebird och zero g 095
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kagstrom" data-source="post: 1199134" data-attributes="member: 142001"><p>Jag åker på ett par ATK FR14 av året modell (dvs skistoppers på hälbindningen) och är mycket nöjd, stabila som attan i och med att pjäxan står på bottenplattan och inte hänger i pinnarna, samt att de är riktigt lätta. Väger knappa 80 själv och klev ur dem lite för lätt när jag hade dem på 11 så nu kör jag på 12 och de verkar sitta som de ska.</p><p></p><p>Det negativa jag märkt är först och främst "spaden" på tåbindningen är liten, så att pricka den med staven när man ska kliva ur bindningen är lite pillrigt.</p><p>Det andra är knappen för att låsa skistoppern med har tendenser att frysa när det pendlar kring nollan, något som verkar vara vädret den här vintern...</p><p>Lyckades och böja ena skistoppern i en krasch lite väl lätt, men det var bara att böja tillbaka den igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kagstrom, post: 1199134, member: 142001"] Jag åker på ett par ATK FR14 av året modell (dvs skistoppers på hälbindningen) och är mycket nöjd, stabila som attan i och med att pjäxan står på bottenplattan och inte hänger i pinnarna, samt att de är riktigt lätta. Väger knappa 80 själv och klev ur dem lite för lätt när jag hade dem på 11 så nu kör jag på 12 och de verkar sitta som de ska. Det negativa jag märkt är först och främst "spaden" på tåbindningen är liten, så att pricka den med staven när man ska kliva ur bindningen är lite pillrigt. Det andra är knappen för att låsa skistoppern med har tendenser att frysa när det pendlar kring nollan, något som verkar vara vädret den här vintern... Lyckades och böja ena skistoppern i en krasch lite väl lätt, men det var bara att böja tillbaka den igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar till camox Freebird och zero g 095
Tillbaka
Topp