Bindningar till camox Freebird och zero g 095

red_tag

Medlem
Vilka bindningar rekommenderas till ett par Black crows camox Freebird 160 cm med en duktig åkare som väger typ 55 kg?

oooch till ett par Blizzard zero g 095 185 cm med en duktig åkare på ca 80kg?

hört mkt gott om ATK. Tanken är väl mest topptur men även funka ok i pist när andan faller på :) kan hända att det blir något hopp och dropp också. Jag kör i dag på Dynafit radical FT12 men skulle vilja lätta lite till mina zero g 95or.

Kagstrom

Ny medlem
Jag åker på ett par ATK FR14 av året modell (dvs skistoppers på hälbindningen) och är mycket nöjd, stabila som attan i och med att pjäxan står på bottenplattan och inte hänger i pinnarna, samt att de är riktigt lätta. Väger knappa 80 själv och klev ur dem lite för lätt när jag hade dem på 11 så nu kör jag på 12 och de verkar sitta som de ska.

Det negativa jag märkt är först och främst "spaden" på tåbindningen är liten, så att pricka den med staven när man ska kliva ur bindningen är lite pillrigt.
Det andra är knappen för att låsa skistoppern med har tendenser att frysa när det pendlar kring nollan, något som verkar vara vädret den här vintern...
Lyckades och böja ena skistoppern i en krasch lite väl lätt, men det var bara att böja tillbaka den igen.

xQubeZ

Aktiv medlem
Jag hade köpt någon utav de lättare techbindningarna runt ~300g på så lätta skidor. Har själv radical 2 men önskar att jag hade valt ett par lättare faktiskt.

herrgard

Medlem
Kör atk 12 med stoppers fram och freeridespacer under hälen på mina camox freebird, supernöjd med dem. Har dem inställda på 8 och har inte fått några tjuvlösningar i pist än. Hälkänslan är inte i klass med en alpinbindning utan har lite mer vag känsla. Enda nackdelen är väl egentligen priset men jag hittade på 20% rea, så lite tröst iaf.

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp