Bindningar till Forum Youngblood Chillydog?

Ritzmann

Ny medlem
Heey!
Ska köpa ny bräda för kommande säsong och har då tänkt att köpa en Forum Youngblood Chillydog och nu skulle jag behöva tips på bindningar som skulle passa till ?
Jag kommer mestadels köra i parken men kommer använda brädan till annat också.
Har kollat lite på följande bindningar:

Union Contact
Union Force
Union Danny Kass
Forum Faction
Forum Republic

Någon som skulle rekomendera någon av dessa eller något annat ?

Tack på förhand! :)

Senast ändrad:
Först och främst måste du tänka ut hur pass responsiv och hård bindning du vill ha, det är ju lite skillnad på contact och force t.ex.

Nu går jag ju bara efter mina egna preferenser, men jag skulle limiterat valet till Union ;) Jag hade ett par republic, dom var sjukt sköna, så no hate där. Faction har lite hårda spännen tycker jag men dom är ju också helt okej.

Om du sedan har bestämt dig för hur pass responsiva bindningar du vill ha blir ju valet mycket lättare. Lite mjukare bindningar - contact, och lite responsivare (men inte fööör mycket) - force.

Årets Kass är baserad på Union Flite som ska ligga någonstans mellan contact och force har jag för mig. Skillnaden är att det är något stiffare basplatta då den är injekterad med carbon, vilket också gör den ytterligare lite lättare. Att den ser jävligt pimp ut gör ju inte saken sämre heller...

Det är ju i stort sett omöjligt att förklara hur en bindning känns exakt över internet, men det du bör göra är som sagt att tänka ut ungefär hur pass responsiv du vill att bindningarna skall vara. Bland dom valen du har skrivit är det omöjligt att bli missnöjd. Jag säger helt enkelt då att om du kör mer boxar än hopp i parken -> contact eller kass, och mer hopp så kör du kanske kass för lite mjukare och force för liite mer respons.

Jag hade ju tänkt att beställa ett par union contact tillsammans med forumbrädan på Blue-tomato men så såg jag att Contacten inte längre fanns kvar där.. Alla dom andra bindningarna jag skrivit finns kvar. Men hade nog tänkt mig någon hyfsat mjukt eftersom jag främst kommer hålla mig i parken, samtidigt vill jag kunna klara av o bara ta ett åk i puder eller pist någon gång också. Blev rekommenderad forum faction och Union Contact och force på One off i sthlm, även någon fluxbindning, men vad jag har förstått är det ganska stor skillnad mellan t.ex. contacten och forcen? Dessutom tycker jag att Forum faction ser lite plastig ut.. men jag vet inte, republicen ser mer rejäl ut..

Så Danny Kass och Flite är i princip samma? Vad jag sett så skiljer det sig ca 600 kr mellan dessa.. men kanske är för designen då..

På en skala mellan 1 och 10 så tror jag att en bindning som är mellan 4 och 6 skulle passa.

jag har forum youngbloog och jag kan ge dig ett tips av att INTE köpa forumbindningar , jag tror jag körde med dom en vecka innan fom gick sönder och jag är ändå ingen avancerad snowboardåkare , Det var mina åsikter alla har olika ;)

Jag kör själv på ett par Faction och kan säga att jag gillar dom skarpt! :) Men ska köpa en nya bräda senare i säsongen och tror jag kommer köpa ett par Republic bindningar till den, de verkar hur nice som helt speciellt med deras "good vibes" teknik som får bindningarna att böjas med brädans rörelser :) Eller snarare sagt så ere plattan som böjs men iaf :)

Tillbaka
Topp