Bindningar till K2 Apache Recon

Psyco

Ny medlem
Vilka bindningar ska jag välja till mina nya skidor? jag är en medelgod åkare som åker mest pist men också vid enstaka tillfällen off. Jag ska beställa skidorna från Sport conrad och dom har flera alternativ att välja mellan. "Räcker" det med billiga "Marker M 11.0 Free" eller ska jag gå upp till ex. "Marker M14.0 Free" eller ska jag köpa någon LOOK bindning. Vill såklart inte lägga ut "onödigt" mycket pengar på bindningen då jag inte är någon superåkare. jag är 191 cm lång och väger c:a 95 kg.

då ska du utan tvekan gå upp till marker 14, marker 11 är på tok för klent om du väger 95 kg

Har ni nån åsikt om skidorna? det står att dom passar för avancerade åkare och i den kategorin ligger inte jag, kan dom bli "för svåra" för mig tro? Man skulle ju vilja testa dom innan man betalar.

Provade skidorna för några veckor sedan under olika snöförhållanden. Först vid mkt isiga förhållanden i pist och sedan i snö/lösnö mestadels i pist men även utanför.
Skidan rekommenderades tillsammans med ett par Head Monster utav en mycket duktig skidåkare som de bästa allroundskidorna för tillfället för en avancerad åkare (detta finns det säkert olika åsikter om).
Under mitt första åk kände jag direkt att detta är den bästa skidan jag någonsin provat.
Jag satsade stenhårt direkt med en aggressiv åkning med carvingsvängar och blev rikligt belönad av skidorna som gick som på räls utan det minsta "fladder" eller "felskär" i den isiga pisten.
I snabb åkning behövde jag inte ens planera åkningen för att minimera risken för misstag.
Bara åka på och köra i full fart. Härligt!
Jag kunde bara konstatera att det inte finns något dåligt underlag för dessa skidor.
Nästkommande natt snöade det och under följande dag fick vi tillfälle att prova skidorna i snö/ lössnö. Fungerade helt perfekt. Kunde bara konstatera att det går att köra för fullt och njuta i fulla drag med dessa skidor även när underlaget växlar mellan lite snö och mycket snö med skillnader på upp till 30 cm. Trodde inte att det skiljer så mycket på skidor som det verkligen gör.
Jag kan varmt rekommendera denna skida. Har precis fått hem ett par med ett par Marker M14 bindningar som beställts via nätet från Conrad (rekommenderas).
Du behöver inte vara orolig för att de blir för "svåra", du kommer att utvecklas mkt som skidåkare bara genom att byta skidor.

Jäkligt kul å höra...........har bestält skidorna + marker m14 så om c:a 10 dagar lär jag veta om dom passar mig.

Tack för svaren

satsa inte på marker 14 dem har dålig kvalite och går lätt sönder.
Jag hade marker 12 innan och min kompis marker 14 bådas bindningar pajade inne vid fjädern.

men det kan ha varit produktions fel. Men läs dem andra recensionerna på sidan.
hoppas att det går bra med dina bindningar

Hejsan,

Undrar över var man får tag på dessa bindningar eftersom K2 Apache recon (i alla fall 06/07 modellen) har K2s eget fastsättningssystem och standard marker 12/11 ej passar. Köpte precis ett par nya skidor av förra årets modell och har svårt att hitta bindningar. Blev just erbjuden ett par rental bindningar (marker 12 modell) enligt försäljaren är det tekniskt sett samma som "icke rental" bindningar och att de endast är tyngre pga mekansismen för att lättare ställa in dem för skostorlek.

Tillbaka
Topp