Provade skidorna för några veckor sedan under olika snöförhållanden. Först vid mkt isiga förhållanden i pist och sedan i snö/lösnö mestadels i pist men även utanför.
Skidan rekommenderades tillsammans med ett par Head Monster utav en mycket duktig skidåkare som de bästa allroundskidorna för tillfället för en avancerad åkare (detta finns det säkert olika åsikter om).
Under mitt första åk kände jag direkt att detta är den bästa skidan jag någonsin provat.
Jag satsade stenhårt direkt med en aggressiv åkning med carvingsvängar och blev rikligt belönad av skidorna som gick som på räls utan det minsta "fladder" eller "felskär" i den isiga pisten.
I snabb åkning behövde jag inte ens planera åkningen för att minimera risken för misstag.
Bara åka på och köra i full fart. Härligt!
Jag kunde bara konstatera att det inte finns något dåligt underlag för dessa skidor.
Nästkommande natt snöade det och under följande dag fick vi tillfälle att prova skidorna i snö/ lössnö. Fungerade helt perfekt. Kunde bara konstatera att det går att köra för fullt och njuta i fulla drag med dessa skidor även när underlaget växlar mellan lite snö och mycket snö med skillnader på upp till 30 cm. Trodde inte att det skiljer så mycket på skidor som det verkligen gör.
Jag kan varmt rekommendera denna skida. Har precis fått hem ett par med ett par Marker M14 bindningar som beställts via nätet från Conrad (rekommenderas).
Du behöver inte vara orolig för att de blir för "svåra", du kommer att utvecklas mkt som skidåkare bara genom att byta skidor.